Az ételszállítás lesz az éttermek legnagyobb kihívása idén

Grubhub  ételszállító cég
Vágólapra másolva!
2022-re az ételkiszállítás 75,9 milliárd dolláros üzletággá válik, ez háromszorosa a 2011-ben nyilvántartott 23,2 milliárd dolláros összegnek a Cowen & Company jelentése szerint. Bár az ételkiszállítás üzletága virágzik, mégis komoly problémákkal szembesül – írja a Business Insider.
Vágólapra másolva!

Továbbra is nagy a káosz az ételkiszállításnál – mondta Fred LeFranc, az éttermekkel foglalkozó tanácsadó cég, a Results Thru Strategy ügyvezető igazgatója. LeFranc szerint idén az éttermeknek rendezniük kell az ételkiszállítási stratégiájukat, jelenleg

az ágazaton belül erre fordítják a legnagyobb figyelmet, annak ellenére, hogy az eladásoknak még viszonylag kis részét képezik.

Illusztráció Forrás: Grubhub

Az olyan gyorséttermi láncok, mint a McDonald's vagy a Chipotle három számjegyű növekedésről számoltak be az ételszállítással kapcsolatban.

Ráadásul a szállítási vállalatoknak muszáj a nyereségük növelésére is koncentrálni. A Grubhub részvényei tavaly 30 százalékkal estek, az Uber Eats több piacról is kivonul, míg a Postmates elcsúsztatta tőzsdei debütálását.

A nagy étteremláncok pedig a díjak csökkentése miatt a szerződések újratárgyalását fontolgatják,

és várhatóan véget ér az exkluzív partnerségi megállapodások korszaka is.

A McDonald's korábban kizárólag az Uber Eats-el szállította ki ételeit, azonban idén partneri megállapodást kötött a DoorDash és a Grubhub vállalattal is.

Illusztráció Forrás: Grubhub

LeFranc elmondta, hogy

a jelenlegi kiszállítási rendszer nem gazdaságos,

és ezért nem is fenntartható. A kézbesítés költséges folyamat: fizetni kell a járművezetőnek, valamint a kiszállító cégeknek működési költséget is kell fizetni. A szakértő szerint várhatóan többet kell kérni a kiszállított ételért. És bár a drónok vagy robotok használata csökkentheti a díjakat, azonban bevezetésük hosszú időt vesz igénybe és magas a működési költségük is.