A Netflix alkalmazottakat bocsát el, és újragondolja marketingstratégiáját

2020.01.29. 20:02

Egy amerikai szakportál szerint a streaming óriás, amely az elmúlt években az egyedi filmekre fókuszált, most inkább a Netflix márka megerősítésén fog dolgozni.

A hollywoodi sztárok és alkotók, akik az elmúlt években a Netflixnek dolgozhattak, most azon aggódhatnak, hogy a szolgáltató saját márkájának erősítése miatt kevésbé lesznek előtérben, bár ezt csak kevesen hozzák fel nyilvánosan.

A Netflixen belüli források azonban vitatják, hogy ez szükségszerűen háttérbe szorítaná az eddigi marketinget, helyette inkább arra összpontosít, hogy a szolgáltatás egyértelműen kapcsolódjon a cég brandjéhez és arculatához.

A Netflix nem volt hajlandó kommentálni ezeket az értesüléseket.

A váltás részeként - egy netflixes forrás állítása szerint - a héten 15 embert terveznek elbocsátani a társaság marketing részlegéről, bár mások szerint ez a szám még magasabb is lehet. Az elbocsátások a Netflix mintegy 6900 főből álló teljes alkalmazotti létszámának azonban csak egy kis hányadát érintik.

A fő piacokon történt lassuló növekedés és a versenytársak megjelenése miatt az egyes filmek kiemelése helyett a szolgáltatás egészének erősítésére törekszik a Netflix a jövőbenForrás: AFP/Jasper Jacobs

Bennfentesek szerint a váltás a társaság új marketing igazgatójától, Jackie Lee-Joe-től származik, akit júliusban, a korábbi marketing igazgató, Kelly Bennett nyugdíjba vonulása után csábították át a BBC Studiostól. Lee-Joe állítólag úgy érezte, hogy a Netflix marketinges részlege túlértékelt, és ezért inkább egy hatékonyabb csapat felépítésén dolgozik. A társaság legutóbbi adatai szerint a Netflix több mint 1,8 milliárd dollárt költött a reklámcélra 2018-ban.

A marketing stratégia átalakításáról szóló hír azt követően látott napvilágot, hogy a Netflix legutóbbi negyedéves eredményéből kiderült, hogy bár globális előfizetői bázisa 20 százalékkal, 167 millió tagra nőtt, növekedése az Egyesült Államokban lelassult. 2019 utolsó negyedévében a platform mindössze 550 ezer fizetős ügyfelet szerzett az Egyesült Államokban és Kanadában, tehát azokban a régiókban, ahol a piac a legtelítettebb. A streaming óriás ugyanakkor egyre komolyabb versennyel néz szembe, olyan rivális társaságokkal, mint a Disney, a WarnerMedia vagy az NBCUniversal, amelyek szintén beszálltak a streaming világába.

Az évek óta szárnyaló társaság sokkal magasabb díjakat fizetett a filmelőzetesekért, mint hollywoodi társai. A tartalomelőállításra szánt költségvetését a cég most 15 milliárd dollárra emeli, annak ellenére, hogy nemrégen még arra törekedett, hogy spóroljon a tartalom finanszírozáson.

Forrás: Hollywoodreporter.com