A koronavírus egyik hatása, hogy a kínaiak az elmúlt időszakban tartózkodott a nagy nyilvános helyek látogatásától, vagyis a szabadidő eltöltésére is új módokat találnak. Az egyik ilyen opció az olvasás, aminek az ország könyvpiaca is örülhet. Különösen az online szegmens, amelyhez még fizikai könyvesboltokat sem kell látogatni – írja az Asia Times.
Jó példa erre a Zhongshuge Bookstore nevű modern könyvesbolt, amely az elmúlt években komoly népszerűségnek örvendett,
de a hagyományosabb boltok is egyre inkább tolódnak át az online térbe.
Nem csupán internetes akciókkal, hanem például online (livestream) közvetítésekkel is.
Február 4-én például a Zhongshuge Bookstore elindította az első livestream közvetítését a Taobao platformon, amivel 4 óra alatt közel 9000 nézőt szerzett, és több mint 10 000 interaktív üzenet mellett 27 000 „lájkot" kapott.
Az online piac népszerűsége azért is jelentős, mert több könyvesbolt pont annak kapcsán indított el online leárazásokat, hogy a fizikai üzleteik időszakosan zárva tartanak a koronavírus miatt. Az általános leárazások egyébként 20-30 százalékos online kedvezményt jelentenek.
Ezzel együtt az online könyvkereskedelemről szóló 2019-es iparági jelentés már rámutatott, hogy lendületesen bővül az internetes szegmens a kiskereskedelemben.
2018-ban ugyanis a kínai online könyvpiac mérete elérte az 5,73 millió jüanos szintet, ami 24,8 százalékos növekedés volt az egy évvel korábbihoz képest. A jelentést készítő IResearch pedig úgy számol, hogy a jövőben a teljes könyvpiac akár 70 százalékát is az online terület uralhatja.