Tavaly májusban két hétig ideiglenesen, csúcsidőszakban személyvonatok közlekedtek a balparti körvasúton, a Budapest–Hatvan vasútvonalról Újpesten át Piliscsabára. A felmért utasigények, a járatok nagy kihasználtsága visszaigazolta a vasúttársaság azon elképzelését, hogy ebben a viszonylatban a közlekedés állandó jelleggel megvalósuljon - írja közleményében a MÁV.

A tervek szerint idén tavasztól a Piliscsaba és Angyalföld között félóránként közlekedő vonatok munkanapokon a balparti körvasúton át tovább közlekednek Rákosig.

Folynak a munkák a kísérleti megállóhelyenForrás: MÁV

Kísérleti jelleggel Újpalotán megállóhelyet létesít a vasúttársaság, 350 méterre a 7-es buszcsalád Molnár Viktor utcai megállóhelyétől.

Mindkét oldalon egy-egy 85 méter hosszú magasperon épül, utasbeállóval, térvilágítással, valamint hangos utastájékoztató rendszerrel.

Az új kísérleti megálló helyeForrás: MÁV/Solymosi Dániel

A peronokhoz rámpa is készül, így megvalósul az akadálymentes megközelítés is.

Jelenleg zajlik a peronépítés, a felsővezetéket érintő munkákat pedig már be is fejezték. A tapasztalatok alapján születik döntés a további fejlesztésről.