Lendületes növekedésre számít a világ második legnagyobb sörgyára

2020.02.12. 21:32

A világ második legnagyobb sörfőzdéje bevétele a vártnak megfelelő volt. A holland vállalat 2020-ban nagyobb profitnövekedésre számít, mivel a fogyasztók egyre inkább a drágább termékeket keresik – összegzi a CNBC.

Európa legnépszerűbb sörgyára olyan szeszesitalokat értékesít, mint a Tiger, a Sol vagy a Strongbow almabor.

IllusztrációForrás: NurPhoto/Diego Herculano/NurPhoto/Diego Herculano

A várható költségek enyhébb emelkedése mellett a vállalat 2020-ra is jelentős profitnövekedést vár.

Ugyanakkor Jean-Francois van Boxmeer vezérigazgató elmondta, hogy elővigyázatosak, mivel a koronavírus miatt nem lehetséges mindenre kiterjedően felmérni a piaci körülményeket.

Az elemzők átlagos becslése szerint, hat százalékos növekedést mutat majd fel a cég idén, ugyanakkor a vezérigazgató – aki 15 év után júniusban távozik a vállalattól – visszautasította, hogy megnevezze a szerintük várható növekedés mértékét.

Kávés sörrel ünneplik a téli napfordulót

December 21-én karácsonyváró sörkülönlegességet mutatnak be Budapest több sörözőjében, ami egy magyar és egy dán kisüzemi sörfőzde együttműködéséből született - írja a Beerporn.hu. A koppenhágai Ghost Brewing és a Csupor Craft Beer által közösen elkészített sört a Leghosszabb Éjszaka rendezvénysorozat keretében mutatják be.

Az előrejelzések egybevágnak a cég egy évvel ezelőtt kiadott útmutatójában szereplő adatokkal, amiben megemlítik, hogy októberre négy százalékos működési eredménnyel számolnak.

A cég 2019-ben 4,02 milliárd eurós bevételt realizált, ami 3,9 százalékos növekedést jelent – ez összhangban van a korábbi piaci várakozásokkal is.

A negyedik negyedévben pedig 4,1 százalékkal nőtt a sörfogyasztás, amit Brazília, Vietnám és Kambodzsa erőteljes növekedése hajtott.

IllusztrációForrás: AFP/Lex Van Lieshout

Összességében a nyereségnövekedés Ázsiában, azon belül Vietnámban volt a legnagyobb – ez a Heineken második legjelentősebb piaca –, valamint az amerikai kontinensen, Mexikóban, ami a cég legnagyobb piaca.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: