Lendületes növekedésre számít a világ második legnagyobb sörgyára

kocsma, pub, sör, vendéglátás, Heineken
A bottle of Heineken beer, in the city of Vitoria do Espirito Santo, southeast Brazil, on January 24, 2017. Heineken recently announced that it is in talks with Kirin to acquire the brewery business of the Japanese brewery in Brazil, a move that would challenge Anheuser-Busch InBev dominance in its largest market. (Photo by Diego Herculano/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A világ második legnagyobb sörfőzdéje bevétele a vártnak megfelelő volt. A holland vállalat 2020-ban nagyobb profitnövekedésre számít, mivel a fogyasztók egyre inkább a drágább termékeket keresik – összegzi a CNBC.
Vágólapra másolva!

Európa legnépszerűbb sörgyára olyan szeszesitalokat értékesít, mint a Tiger, a Sol vagy a Strongbow almabor.

Illusztráció Forrás: NurPhoto/Diego Herculano/NurPhoto/Diego Herculano

A várható költségek enyhébb emelkedése mellett a vállalat 2020-ra is jelentős profitnövekedést vár.

Ugyanakkor Jean-Francois van Boxmeer vezérigazgató elmondta, hogy elővigyázatosak, mivel a koronavírus miatt nem lehetséges mindenre kiterjedően felmérni a piaci körülményeket.

Az elemzők átlagos becslése szerint, hat százalékos növekedést mutat majd fel a cég idén, ugyanakkor a vezérigazgató – aki 15 év után júniusban távozik a vállalattól – visszautasította, hogy megnevezze a szerintük várható növekedés mértékét.

Kávés sörrel ünneplik a téli napfordulót

December 21-én karácsonyváró sörkülönlegességet mutatnak be Budapest több sörözőjében, ami egy magyar és egy dán kisüzemi sörfőzde együttműködéséből született - írja a Beerporn.hu. A koppenhágai Ghost Brewing és a Csupor Craft Beer által közösen elkészített sört a Leghosszabb Éjszaka rendezvénysorozat keretében mutatják be.

Az előrejelzések egybevágnak a cég egy évvel ezelőtt kiadott útmutatójában szereplő adatokkal, amiben megemlítik, hogy októberre négy százalékos működési eredménnyel számolnak.

A cég 2019-ben 4,02 milliárd eurós bevételt realizált,

ami 3,9 százalékos növekedést jelent – ez összhangban van a korábbi piaci várakozásokkal is.

A negyedik negyedévben pedig 4,1 százalékkal nőtt a sörfogyasztás, amit Brazília, Vietnám és Kambodzsa erőteljes növekedése hajtott.

Illusztráció Forrás: AFP/Lex Van Lieshout

Összességében a nyereségnövekedés Ázsiában, azon belül Vietnámban volt a legnagyobb – ez a Heineken második legjelentősebb piaca –, valamint az amerikai kontinensen, Mexikóban, ami a cég legnagyobb piaca.