Ennyit veszíthet az első negyedévben a légi közlekedés a koronavíruson

koronavirus scanning in Indonesia Corona virus,Indonesia,Palembang,South Sumatera,themal scanner
PALEMBANG, INDONESIA - JANUARY 23 : An officer inspects a monitor as passengers walk through a thermal scanner upon their arrival at Sultan Mahmud Badaruddin II International airport in Palembang, Indonesia on January 23, 2020. Indonesia is screening travelers from overseas for a new type of coronavirus as fears spread about an infectious disease after its first death reported in China. MUHAMMAD A.F / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) közzétett jelentése szerint 2020 első negyedévében akár 4-5 milliárd dollárra is rúghat a polgári légi közlekedés vesztesége a koronavírus miatt - írja az Asia Times.
Vágólapra másolva!

A szervezet friss beszámolója szerint már 70 légitársaság törölte Kínából induló vagy oda érkező, valamennyi nemzetközi járatát, további 50 pedig csökkentette azok számát. Az első becslések szerint ennek eredményeként mintegy 20 milióval kevesebb légiutas lesz globálisan az év első három hónapjában, mint azt egyébként várták.

Ez pedig azt is jelenti, hogy az iparág vesztesége akár 5 milliárd dollárra, azaz több mint 1500 milliárd forintra is rúghat erre az időszakra, állítja az ICAO.

A szervezet közlése szerint a vírus kitörése előtt, a légitársaságok tervei alapján, 2020 első negyedévében a Kínát érintő nemzetközi járatok kapacitásai 9 százalékkal nőttek volna 2019 első negyedévéhez képest.

A koronavírus miatt felállított ellenőrzőállomás egy indonéziai repülőtér érkező oldalán Forrás: Anadolu Agency/2020 Anadolu Agency/Muhammad A.F

A valóságban viszont az történt, hogy a külföldi légi közlekedési vállalatok Kínát érintő kapacitásaikat 80 százalékkal csökkentették, jelzi az ICAO. Ennek ülésszámok szerinti bontásáról január-február hónapban, az Origo ebben a cikkében írt.

A legnagyobb érvágást Japán szenvedte el, a kínai turisták számának csökkenése a szigetországot érinti a legnagyobb mértékben. A szervezet külön kalkulációt készített a turizmusból emiatt kieső bevételekre, szerintük Japán közel 1,3 milliárd, Thaiföld pedig 1,15 milliárd dollártól esik el emiatt.

Az ICAO szerint a Covid-19 nevű vírus légi közlekedésre gyakorolt hatása jóval nagyobb lesz, mint 2002-2003-ban a SARS vírusé, mivel a járattörlések száma sokkal több, mint akkor volt.

A légi közlekedést azért is érintheti érzékenyebben a vuhani koronavírus most, mert az azóta eltelt 17 évben az iparág globálisan illetve Kínát tekintve is, óriási mértékben bővült. Ebben az időszakban Kína nemzetközi légiforgalma a duplájára, belföldi forgalma ötszörösére növekedett.

Az Afrcianews pedig arról ír, hogy az afrikai kontinens légi közlekedése is megsínyli a vírus kitörését, noha ezidáig erről a kontinensről nem jelentettek fertőzést. Afrikából hat társaság üzemeltet járatokat Kínába különböző célpontokra, az útvonalak felét az Ethiopian Airlines repüli. Mostanra ez az egyetlen cég maradt, amely még elindítja gépeit Kínába, a többi vállalat már törölte valamennyi, oda irányuló járatát.