A General Motors kivonul az ausztrál, új-zélandi és thaiföldi piacokról. Ezekben az országokban nem volt meggyőző a vállalat teljesítménye, továbbá az új technológiákra kívánják a fókuszt áthelyezni, így az önvezetésre és az elektromos autózásra, ahol a Tesla utolérése a fő cél.
Az autógyár 1,1 milliárd dolláros büntetést köteles fizetni a piac elhagyása miatt az első negyedévben, ebből 300 millió dollárt készpénzben. Az Equilor Befektetési Zrt. hírösszefoglalója szerint az átszervezéssel véget vetnek a 164 éves ausztrál Holden márkának, a thaiföldi piacon nem lesz kapható többé Chevrolet, és a GM eladja a kínai Great Wall Motorsnak a Rayong márkáját. Mary Barra, a cég elnök-vezérigazgatója a CNBC-nek kiemelte, hogy a nyereség az amerikai és kínai piacokról származik, ezért csökkentik inkább a vállalat jelenlétét globálisan.

A lépés egyúttal
az amerikai autógyártó 2015-ben megkezdett nemzetközi átszervezési programjának része, amelynek célja, hogy a profitábilis piacokra, illetve a jövő automobilitásának fejlesztésére – így az elektromos autókra és az önvezető járművekre - koncentráljanak.

Az Új-Zélandon és Ausztráliában népszerű Holden márkától pedig a cégvezetés elmondása szerint nehéz szívvel válnak meg, több lehetőséget is kipróbáltak az életben tartására, de végül kénytelenek voltak a gyártás végleges leállítása mellett dönteni.
A Holden céget 1856-ban alapították Ausztrália déli részén, mint nyereggyártó vállalkozást, 1908-tól gyártottak személyautókat, és 1931-ben került a General Motors tulajdonába.

A leépítés hatására a vállalat fő fókusza az amerikai piacon kívül a jövőben Kína, Mexikó és Dél-Amerika lesz. Ezzel a GM folytatja azt a visszavonulást, amit egyebek között azzal kezdett meg, hogy 2017-ben értékesítette európai érdekeltségét a francia PSA Csoportnak. Később átszervezte dél-koreai operációját, emellett csökkentette jelenlétét az orosz és az indiai piacon is.