Mintegy 13 millió forint gyűlt össze rászoruló ebeknek

2020.02.18. 15:03

A Cofidis Kutyaszemmel programja kivételes társadalmi összefogást hívott életre, aminek eredményeként több mint 5 ezer ember közel 13 millió forintot adományozott rászoruló kutyák támogatására. A programnak köszönhetően 40 állatvédő szervezet 4.600 kutyája került jobb körülmények közé. A befolyt összegből többek között kutyaházakat, kennelsort, melegedő konténert, orvosi ellátást és élelmet kaptak a szervezetek.

A Kutyaszemmel program alapját adó országos reprezentatív kutatás szerint imádjuk az ebeket – minden harmadik háztartás kutyás –, ennek ellenére közel 10 ezer kutya egész életét rácsok mögött tölti. A menhelyeken pedig az egyik legégetőbb probléma az anyagi források hiánya. Az összes menhelyre jutó hivatalos támogatás 2019-ben mindössze 40 millió forint volt, emiatt ezeknek az intézményeknek magánadományok nélkül lehetőségük sincs a túlélésre. A helyzetet segítendő indította el a pénzintézet a Kutyaszemmel össztársadalmi összefogásra épülő gyűjtési akcióját.

IllusztrációForrás: Kutyaszemmel program

A kampány, ami láthatóan mélyen megérintette a magyarokat, összesen három adományozási szakaszból állt és különböző csatornákon zajlott. Összesen 12,9 millió forint gyűlt össze: 9,6 millió forint online gyűjtésből, 1,8 millió forint sms-ből és telefonhívásokból, valamint 1,4 millió forint az ország 32 pontján kihelyezett adománygyűjtő perselyekbe. 

Ezzel elköteleződtünk a felelős kutyatartás és a menhelyi kutyáknak szóló valódi segítségnyújtás mellett. Tényleges változásokat szeretnénk elérni, ami ezzel a példátlan társadalmi összefogással és a kiemelkedően magas pénzösszeg összegyűjtésével meg is valósult. Idei terveink között szerepel, hogy folytatjuk a megkezdett munkát" – nyilatkozta Köhler Beáta, a cég marketingigazgatója.

Kiderült, melyik országban költenek a legtöbbet a házi kedvencekre

Háromból két amerikai háztartásban tartanak legalább egy kisállatot az Amerikai Kisállatok Termékeinek Szövetsége (APPA) szerint és mind közül a kutyák a legnépszerűbbek - írja az Economist. A kutyák népszerűségét jól szemlélteti, hogy a Westminster kutyakiállítására, amit New York városában tartottak február elején, több mint 2.600 kutyát neveztek be, hogy díjat nyerjenek.

A menhelyek a befolyt összeget elsősorban élelmiszerre, állatorvosi számlák és speciális műtétek kiegyenlítésére, működési-, fejlesztési- és infrastrukturális költségekre fordították. Idén még egy problémás területen sikerült az előrelépés: elindult egy ivartalanítási program, ami a nem kívánt kutyaszaporulatok megelőzésére fordított figyelmet, így legalább 1.400 kutya nem kerül utcára ebben az évben.

A programhoz számos kutyabarát véleményvezér, újságíró és szakmai partner csatlakozott. Közel 50 ismert ember szállt be, köztük olyan művészek, mint Kamarás Iván, Tenki Réka, Epres Attila, Pokorny Lia, Szinetár Dóra, Keresztes Ildikó és Király Linda. Közel 190 cikk foglalkozott a témával a sajtóban, így a menhelyen élő kutyák nehéz helyzete többmillió emberhez ért el. Neves együttműködők, többek között Csányi Vilmos etológus professzor és Korom Gábor, a Tükör módszer alapítója is szakmai állásfoglalásokkal hitelesítették a program üzeneteit.

IllusztrációForrás: Kutyaszemmel program

A nagyvállalatok megjelenése az állatvédelmet érintő támogatásokban rendkívül alacsony. A jellemző forgatókönyv itthon az, hogy a lakosság és más civil szervezetek a menhelyek elsődleges segítői, a cégek csupán harmadik helyen lépnek be a szerepvállalásba. Ezért is nagy jelentőségű, hogy a Cofidis egy olyan adománygyűjtést támogatott, ami közel 13 millió forinttal 40 menhely munkáját segítette. Ilyen még nem fordult elő a hazai állatvédelmi nonprofit szektorban" – fejtette ki Wieden Kriszta, a Hangya Közösség képviselője mint a Kutyaszemmel program szakmai partnere.

Forrás: Kutyaszemmel program

A program nagykövete, Magyarósi Csaba négy edukatív videóval szólított meg több mint félmillió embert, testközelből is bemutatva az ország egyik legszegényebb menhelyének helyzetét. A program egyik kiemelt szakmai együttműködője a Noé Állatotthon, akik a kampány indulásakor helyszínt biztosítottak a véleményvezérekkel közös menhelyi kutyasétának és három darab érzékenyítő videó forgatásának.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK