Elindul-e a bankváltás Magyarországon?

banki ügyintézés ügyfélszolgálat ügyfélszolgálati munkatárs bank, bankfiók, ügyfélszolgálat
Budapest, 2011. november 24. Egy banki munkatárs egy ügyfélnek ad tájékoztatást a K&H Bank (K&H Bank) Vigadó téri fiókjában, Budapesten. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Vágólapra másolva!
A bankoknak január végéig kellett kiküldeniük a törvény által előírt díjkimutatást ügyfeleiknek: egyelőre nem tolonganak az ügyfelek, hogy olcsóbban bankoljanak, de elkezdték felmérni a lehetőségeket. A Bank360.hu jelentős növekedést tapasztalt a bankszámlakalkulációk terén, amióta megérkezett az első bankszámla-díjkimutatás az ügyfelekhez, ugyanakkor a bankok eltérő folyamatokról számolnak be. 
Vágólapra másolva!

A Bank360.hu kérdésére 10 bank árulta el: a bankszámlákra vonatkozó díjkimutatások kiküldése utáni első napokban

nem igyekeznek az ügyfelek "rátörni az ajtót" a bankokra egy olcsóbb számláért,

és egyelőre nem tapasztalnak nagyobb érdeklődést sem bankváltás, sem számlacsomag módosítás terén.

A CIB Bank és az Erste Bank elenyésző számú bankváltás iránt érdeklődővel találkozott a kiküldés óta, a Takarékbanknál pedig többen érdeklődtek az ügyfélszolgálaton a kimutatásról. Míg az OTP Bank külön jelezte: az elmúlt években tapasztalt bankváltási tendenciák várhatóan nem változnak számottevően a díjkimutatást követően sem.

A szakportál arra is kíváncsi volt, hogy végeznek-e az ügyfelek költségcsökkentő módosításokat a számlájukon (például az sms-értesítések lemondása). A bankok egybehangzó válasza volt, hogy nem történtek ilyen módosítások.

Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

Ugyanakkor nagyjából 20 százalékkal nőtt januárban havi alapon a legkedvezőbb bankszámlákra irányuló összehasonlítások száma a Bank360.hu számlakalkulátorán

- tájékoztatott a pénzügyi szakportál annak kapcsán, hogy mostanra már minden banki ügyfél megkapta az uniós szabályoknak megfelelő összegzőt, amelyen egyszerűen láthatjuk, hogy mennyiért bankoltunk tavaly.

A Bank360.hu-val a bankok közölték: minden ügyfélnek kiküldték a jogszabályban előírt határidőig a díjkimutatást. Azon ügyfelek számára, akik elektronikusan kapják a számlakivonatot, a kimutatás a netbankon keresztül érkezett, akik postán kapják a számlakivonatot, postázva lett január 31-ig.

A most kapott kimutatás még csak 5 hónapra vonatkozik, az augusztus-december közötti időszakra, de jövőre már a teljes évre vonatkozó költségeket látni fogjuk.

A Bank360.hu szakértője, Veres Patrik szerint mindenképpen jó jel, hogy egyre többen kalkulálnak az olcsóbb számláért. A szakportál kimutatása szerint egy átlagos, kártyát használó ügyfél, aki 250 ezer forint munkabér jóváírást vállal havonta a számláján, akár kevesebb mint 5 ezer forintért is bankolhatna évente, ezzel szemben sokaknál több tízezer forintos kiadást jelent egy bankszámla fenntartása.