Az Adidast és a Pumát is elérte a járvány

2020.02.19. 18:31

Az Adidas közlése szerint a koronavírus hatására 85 százalékkal zuhant a vállalat kínai üzleti tevékenysége az év elején. Eközben egy másik német sportszergyártó, a Puma is bejelentette, hogy erősen megszenvedi a járvány hatásait.

A német sportszergyártókat sem kíméli a kínai koronavírus. Az Adidas és a Puma egyaránt közölte, súlyosan érinti az eredményeiket a kínai járvány, ahogy egyes boltokat be kellett zárni, a kínai turisták pedig sokkal kevesebbet vásárolnak más piacokon – írja a Yahoo Finance.

Az Adidas közleményben jelezte, hogy a kínai üzletága, éves alapon, nagyjából 85 százalékkal zsugorodott a kínai Holdújév kezdete (vagyis január 25.) óta. A vállalat hozzátette, az elmúlt időszakban alacsonyabb forgalmat tapasztalt a térségben, főleg Japánban és Dél-Koreában, de kiemelték, egyelőre Kínán kívül a járvány még nem váltott ki komolyabb üzleti hatást.

Beszakadt az Adidas kínai üzleteForrás: NurPhoto/Alexander Pohl/NurPhoto/Alexander Pohl

A német társaság hangsúlyozta, jelenleg még nem tudható, mi várható az év egészében, de további részleteket közölnek majd, amikor március 11-én közzéteszik az eredményeiket. Az Adidasnak egyébként nagyjából 12 ezer boltja van Kínában – melyek közül a legtöbb franchise.

Ezzel párhuzamosan a Puma is bejelentette, a koronavírus-járvány biztosan rontja az első negyedéves bevételi és profiteredményeket, de egyelőre remélik, hogy a 2020-as célokat sikerül teljesíteni. A vállalat tájékoztatása szerint kínai boltjainak több mint a felét ideiglenesen be kellett zárni, a kínai turizmus megcsappanása pedig más piacokon is érezteti a hatását, különösen Ázsiában.

A Puma szintén hozzátette, hogy egyelőre nagyon nehéz jósolni a következő időszakra, de jelenleg úgy számolnak, hogy rövid időn belül normalizálódni fog a helyzet. A tavalyi negyedik negyedévben a Puma 23 százalékos bevétel-növekedést realizált Ázsiában, ami kiugróan erős eredménynek számított.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK