Mint a cukrot, úgy vették tavaly a magánrepülőgépeket

Magánrepülőgép
Geneva, Switzerland - May 21, 2019: EBACE, the European Business Aviation Convention and Exhibition at Palexpo, Flight Cabin, Passenger Privatjet, | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Az üzleti célú, azaz magánrepülőgép-értékesítések világszerte csúcsra futottak tavaly. Az elmúlt évben nem szerepelt ennyire jól a szektor - közölte a repülőgépgyártók egyik szakmai szövetsége (General Aviation Manufacturers Association, GAMA). Az erős piaci keresletet az új modellek hajtották fel.
Vágólapra másolva!

Az eladások 15 százalékkal emelkedtek - 703 darabról 809-re -, amely

a legmagasabb szám 2009 óta

- közölte a GAMA a 2019-es év végi repülőgép eladási adatszolgáltatásában.

Az értékesítést az új modellek dobták meg olyan gyártóktól, mint például a Bombardier, vagy a General Dynamics.

Ezek hosszabb távolságot képesek megtenni és olyan kényelmi szolgáltatásokat nyújtanak, például ágyat és meleg zuhanyt 10 ezer méteres magasságban.

Az új modelleknek köszönhetően a magánrepülőgép értékesítések dinamikusan nőttek tavaly Forrás: Picture-Alliance/AFP/Mandoga Media

A Honeywell Aerospace még tavaly 7 százalékos növekedést jósolt 2020-ra az eladások tekintetében.

A GAMA szerint Észak-Amerika tartja vezető szerepét a magánrepülőgép értékesítéseknél, 67,1 százalékkal, melyet Európa követ.

A Gulfstream tudta a legtöbb magánrepülőgépet értékesíteni 2019-ben, csaknem 7,9 milliárd dollár értékben. Őt a Bombardier követi 5,7 milliárd dollárral.

Forrás: Reuters.com