A kínai személygépkocsikat árusító cégek szerint az országban az autóeladások 92 százalékkal estek vissza február első felében, mivel a koronavírus miatt leálltak a kereskedők – írja a CNBC.
A kínai személygépkocsi-szövetség (CPCA) adatai szerint február első két hetében 4.909 autót adtak el, szemben az egy évvel korábbi 59.930 személygépkocsihoz. Az adatok jól mutatják, hogy a járvány mennyire súlyosan érintette a világ legnagyobb autópiacát.

Nagyon kevés márkakereskedés volt nyitva február elején és nagyon kevés vásárló tért be" – nyilatkozta a szövetség.
Kína autópiacán az év első felében várhatóan több mint tíz százalékkal, az egész évre várhatóan pedig öt százalékkal csökken az értékesítés a járvány miatt, feltéve, ha az ország hatékonyan visszaszorítja a betegséget április végéig.
Még az óragyártásra is hatással lehet a koronavírus
A koronavírus következtében az Ázsiába irányuló tengeri szállítás gyakorlatilag leállt, mivel a világ tíz legnagyobb kikötőjéből hét Kínában található, ráadásul nagyon sok légitársaság is visszafogta Kínába induló járatainak a számát. A vásárlóerő csökkenésével pedig az órák iránti is megcsappant a kereslet - összegzi a Business Insider.
Az ország a legnépszerűbb autómárkáinak a német Volkswagen, a japán Honda, és a hongkongi Geely Auto számít.
A piac stabilizálása érdekében a kínai kereskedelmi minisztérium több olyan intézkedést készül bevezetni, ami lökést adhat az autóvásárlásnak.