Több mint 90 százalékkal csökkent a kínai személyautó-eladás

2020.02.21. 16:36

A kínai személygépkocsikat árusító cégek szerint az országban az autóeladások 92 százalékkal estek vissza február első felében, mivel a koronavírus miatt leálltak a kereskedők – írja a CNBC.

A kínai személygépkocsi-szövetség (CPCA) adatai szerint február első két hetében 4.909 autót adtak el, szemben az egy évvel korábbi 59.930 személygépkocsihoz. Az adatok jól mutatják, hogy a járvány mennyire súlyosan érintette a világ legnagyobb autópiacát.

IllusztrációFotó: Marton Szilvia - Origo

Nagyon kevés márkakereskedés volt nyitva február elején és nagyon kevés vásárló tért be" – nyilatkozta a szövetség.

Kína autópiacán az év első felében várhatóan több mint tíz százalékkal, az egész évre várhatóan pedig öt százalékkal csökken az értékesítés a járvány miatt, feltéve, ha az ország hatékonyan visszaszorítja a betegséget április végéig.

Még az óragyártásra is hatással lehet a koronavírus

A koronavírus következtében az Ázsiába irányuló tengeri szállítás gyakorlatilag leállt, mivel a világ tíz legnagyobb kikötőjéből hét Kínában található, ráadásul nagyon sok légitársaság is visszafogta Kínába induló járatainak a számát. A vásárlóerő csökkenésével pedig az órák iránti is megcsappant a kereslet - összegzi a Business Insider.

Az ország a legnépszerűbb autómárkáinak a német Volkswagen, a japán Honda, és a hongkongi Geely Auto számít.

A piac stabilizálása érdekében a kínai kereskedelmi minisztérium több olyan intézkedést készül bevezetni, ami lökést adhat az autóvásárlásnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK