Rengetegen mondanak nemet a Corona sörre, annak neve miatt

alumínium doboz
Cans of Mexican Corona beer are pictured in a supermarket in Mexico city on September 28, 2016. Belgian-Brazilian brewer AB InBev savoured its status as the global leader in the beer industry after investors approved Wednesday its buyout of British rival SABMiller. Shareholders in SABMiller -- currently the producer of Foster's, Grolsch and Peroni lagers -- overwhelmingly approved $103-billion (92-billion-euro) takeover from the maker of Budweiser, Corona and Stella Artois. / AFP PHOTO / RONALDO SCHEMIDT
Vágólapra másolva!
Egy friss felmérésből kiderült, hogy ötből két amerikai nem fog többet Corona márkájú sört venni az újfajta koronavírus kitörése miatt. Annak ellenére sem, hogy - természetesen - semmilyen kapcsolat nincs a vírus és a sör között a nevük hasonlóságán túl.
Vágólapra másolva!

A reprezentatív felmérés szerint az amerikaiak 38 százaléka semmilyen körülmény között nem vásárolna Corona sört, 14 százalékuk pedig nyilvános helyen nem rendelne ebből a márkájú sörből.

Mindkét esetben a válaszadók összekötötték a Corona márkájú sört és a koronavírust, pedig erre semmi okuk nem volt a hasonló elnevezést leszámítva.

illusztráció Forrás: AFP/Ronaldo Schemidt

Ronn Torossian, a felmérést végző 5WPR alapítója szerint ez komoly hatással lehet a sörgyártóra, amely ráadásul most készül piacra dobni saját seltzer-ét (szóda és alkohol, valamilyen ízesítéssel párosítva), amelynek marketing kampányába több mint 40 millió dollárt öltek.

A felmérésből az is kiderül, hogy a megkérdezettek 16 százaléka nem tudja eldönteni, hogy a Corona és a koronavírus kapcsolatban állnak-e.

Ehhez társul az is, hogy februárban óriásit ugrott a Corona sör iránti Google keresések száma, azóta azonban csillapodott a pánik. Ennek ellenére úgy tűnik még mindig sokan hiszik azt tévesen, hogy a márka és a járvány között bármilyen kapcsolat van.