Az egyik legmenőbb tőzsdei kereskedéssel foglalkozó startup a Robinhood felülete amerikai idő szerint hétfő reggel 6:30 és 11 óra között volt elérhetetlen az oldal felhasználói számára, pont akkor, amikor hatalmas menetelésbe kezdett több értékpapír is. A közel egymilliárd dollárt érő vállalat most végre megszólalt az üggyel kapcsolatban, és azt állítják, hogy kárpótolni fogják az előfizetőket.

Hétfőn este kisebb botrány tört ki a Robinhood felhasználók körében, akik nem tudtak kereskedni a tőzsdén, mivel a startup platformja több órán át elérhetetlen volt. Ez nem is jöhetett volna rosszabbkor, hiszen több részvény is komoly erősödésbe kezdett, az Apple például 9 százalékot erősödött.

A vállalat vezérigazgatója szerint a problémát az okozta, hogy egyszerre túl sokan akartak kereskedni, így a rendszer túlterhelté vállt, majd végül teljesen összeomlott.

A Robinhood emiatt kompenzálni fogja a Gold előfizetőket, akik számára részletes Nasdaq adatokat és a Morningstar kutatási jelentését is elérhetővé teszik, valamint három hónapos ingyenes időszakot is biztosítanak számukra, amelynek összértéke 15 dollár (havi 5 dollár a Gold előfizetés).

illusztrációFotó: Mudra László [origo]

Emellett a vállalat minden felhasználót fel fog keresni az üggyel kapcsolatba és bizonyos esetekben még külön kompenzációra is számíthatnak. Ez hatalmas költségeket jelenthet, hiszen jelenleg 10 millióan regisztráltak a felületen.

A tőzsdék hétfőn egyébként rekordnak számító 1,1 ezer milliárd dollárt mentek felfelé, de a Robinhood ügyfelei ennek nagy részéről teljesen lemaradtak, így sokakat nem igazán fog kárpótolni a három hónapnyi ingyenes időszak és néhány kutatási eredmény.