Drasztikusan csökkent az USA első számú teherkikötőjének forgalma, részben a kereskedelmi háború, részben a koronavírus hatásai miatt. Los Angelesben februárban az áruforgalom a szokásosnál  negyedével volt kisebb.

Los Angeles teherkikötője az USA legfontosabbja a tengeri fuvarozás számára, egyben a Kínából indult áruk első számú érkezési pontja. A két ország közötti kereskedelmi háború már tavaly rányomta bélyegét a kikötő forgalomára. Most viszont azt jelentették, hogy februárban már a koronavírus is éreztette hatását a konténerforgalmon.

Februárban a TEU-forgalom mintegy 23 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 544.037 konténerre. A TEU a tengeri áruszállítás mértékegysége, azt az Origo az alábbi cikkében mutatta be:

Így lehet óriásit bukni a rosszul szervezett tengeri szállítmányozással

Vietnám gazdasága az utóbbi években az erősödés látványos jeleit mutatja. Az Origo is írt arról, hogy a mind nagyobb exportforgalmat bonyolító ország elviekben már a megújuló energiaforrások mellett is elkötelezte magát - igaz, a fordulat megvalósítása egyelőre várat magára. Eközben a gazdasági szereplőknek más problémával is szembe kell nézniük.

Az importszállítmányok mértéke több mint 22 százalékkal, az exporté 5,7 százalékkal csökkent a múlt hónapban.

A hivatalos adatok szerint 2020 első két hónapjában a kikötőben bonyolított teherforgalom 13 százalékkal volt kisebb, mint egy évvel évvel korábban.

A Los Angeles-i kikötő összesen 1.350.181 TEU-nyi konténert kezelt januárban és februárban.

IllusztrációForrás: Imaginechina/Yu fangping - Imaginechina/Yu Fangping

Az üzemeltető cég vezetője elmondta, nincsenek meglepődve azon, hogy a koronavírus hatásaként csökkent a kikötő forgalma. Közölte azt is, a kínai gyárak leállása, illetve az egyelőre még alacsony termelékenység miatt hasonló eredményekre számítanak márciusban is.

A gCaptain szakportál cikkéből kiderül, más amerikai kikötők is jelentős forgalomcsökkenésről számoltak be.