A Next ruhaipari vállalat vezetője, Lord Wolfson figyelmeztetett, hogy a járvány miatt egyre általánosabbá váló otthoni munkavégzés miatt, kevesebb ruhát vásárolnak majd, és bár az online értékesítés jól fog teljesíteni, a kiskereskedelmi üzletek komoly károkat szenvednek el – írja a BBC.

Wolfson elmondta, hogy a koronavírus felbukkanásakor még attól tartottak, hogy a cég beszállítói néznek majd szembe nehézségekkel. Mára azonban egyértelművé vált, hogy a kereslet csökkenése lesz a legnagyobb kihívás a vállalat és az egész divatipar számára.

IllusztrációForrás: AFP/Sputnik/Natalia Seliverstova

Az emberek nem vesznek új ruhát, ha hosszabb ideig otthon maradnak" – tette hozzá Wolfson.

A vállalat közzétette tavalyi eredményeit: a cég eladásai 3,3 százalékkal 4,36 milliárd fontra emelkedtek, a profit pedig 0,8 százalékkal 728,5 millió fontra növekedett. Az online eladások 11,9 százalékkal ugrottak meg, elérve a 2,14 milliárd fontot, míg a kiskereskedelmi értékesítés 5,3 százalékkal  csökkent és csak 1,85 milliárd fontot ért el.

A vállalat vezetője elmondta, hogy számításaik szerint az éves forgalom 10 és 25 százalék között fog visszaesni, a veszteség pedig 445 millió fonttól egymilliárd fontig terjedhet majd. Például március első hetében az értékesítés már 8,8 százalékkal csökkent, a hónap közepéig pedig 30 százalékos esést regisztráltak a vállalat több mint 700 üzletében.

IllusztrációForrás: Getty Images/Christian Vierig

A Burberry brit luxusipari vállalat saját elmondása alapján márciusi eladásai már 70-80 százalékkal estek az előző évhez képest, mivel a koronavírus miatt az üzleteiket be kellett zárni, és a luxuscikkek iránti igény is alábbhagyott a vásárlók körében.

A vállalat azzal számol, hogy várhatóan 30 százalékkal csökken a negyedéves bevételük. A Burberry ugyanakkor bízik értékesítési stratégiájában, mivel 600 millió font készpénzzel és 300 millió font értékű forgóhitellel rendelkeznek, így - ha kell - a vásárlói szokásoknak megfelelően tudják változtatni eladásaikat.