Az 1953-ban alapított, világszerte ismert Playboy magazint is utolérte a koronavírus: a kiadó úgy döntött, annak okán előbbre hozzák a tervezett digitális átállást.

A világ legismertebb férfimagazinjának kiadójától már néhány nappal korábban kiszivárgott, hogy a járvány miatt "felgyorsítják az átállást" a digitális váltásra. A lap tartalmát és koncepcióját illetően - ahogy az Origo megírta - már 2018 végén közöltek tervbe vett változtatásokat, majd hírek érkeztek az online formátumra váltásról.

Ezt a koronavírus-járvány olyannyira sürgetővé tette, hogy a hírek szerint a mostani az utolsó hagyományos, nyomtatott formátumú megjelenés a Playboy magazin több évtizedes történetében.

Ezt a Playboy Enterprises ügyvezetője, Ben Kohn jelentette be egy nyilvános közleményben.

A magazin egyik címlapjaForrás: Carmen Electra / Instagram

Az ügyvezető arról ír - idézi a Sky News -, hogy az ellátási láncban beállt bizonytalanságok okán meg kellett vitatniuk azt, hogyan reagáljanak az olvasók megváltozott igényeire. Elárulta azt is, hogy a 2019-től negyedéves gyakorisággal kiadott magazin a megváltozott médiafogyasztási szokások miatt a korábbi olvasók töredékét, csak az igazán elhivatott rajongóit érte el a lapnak.

Kohn mindezek miatt azt közölte:

az idei tavaszi szám az utolsó a magazin történetében, ami hagyományos nyomtatott formátumban elkészül.

Ezt követően a lapot teljes egészében digitális formátumúvá alakítják.

Az ügyvezető annyit tett hozzá: nem fordulnak el teljesen a nyomtatástól, azaz a jövőben is terveznek hagyományos formátumban kiadni exkluzív, egyedi példányokat, vagy partneri együttműködéssel a Playboy-márkanév alatt készülő speciális kiadványokat. Ugyanakkor a közlemény alapján egyértelmű, hogy a nyuszis logójáról ismert magazin életében ezzel lezárul egy újabb nagy fejezet, hagyományos formátumában ugyanis megszűnik létezni.