Az amerikai Szenátus a héten korábban már elfogadta azt a gigantikus gazdaságélénkítő csomagot, amelyről ma szavazott a Képviselőház. Magyar idő szerint délután volt a szavazás, amely jelentősen befolyásolja a nemzetközi befektetői hangulatot, hiszen a fiskális csomag összege meghaladja a 2 ezer milliárd dollárt. A Business Insider cikke szerint ennek részeként a légitársaságok is jelentős támogatásban részesülnek.
A csomag mintegy 500 milliárd dollárt juttat az amerikai vállalati szféra megmentésére.
A légiipari gyártók ezen belül mintegy 58 milliárd dolláros támogatást kapnak a koronavírus okozta járványból származó károk enyhítésére,
amelyet részben alkalmazottaik fizetésére, részben pedig a saját működőképességük fenntartására fordíthatnak.
A Boeing részvényei a pozitív hírekre más légitársaságok papírjaival egyetemben jelentős emelkedéssel reagáltak, hiszen a járvány negatív hatásai ezt a szektort különösen megtépázták az elmúlt időszakban. A nem üzleti célú légiforgalmat ugyanis világszerte számos helyen leállították, hogy a személyes kontaktusok minimalizálásával csökkentsék a vírus terjedését.
Az USA-ban elfogadott mentőcsomag részeként emellett további 17 milliárd dollárt különítettek el a nemzetbiztonsági szempontból különösen fontos vállalatok – köztük a Boeing – számára.
Az amerikai légitársaság még a múlt héten egyébként azt közölte, hogy a repülőgépgyártó iparágnak legalább 60 milliárd dolláros stimulusra lenne szüksége.
Eközben a Reuters arról írt a napokban, hogy
több hónapos szünetet követően a Boeing májusban újraindítaná a hírhedt 737 Max gépek gyártását.
A hírügynökség úgy tudja, hogy az év közepén a vállalat 737 Max típusú gépe megkaphatja az engedélyeket az amerikai szabályozó hatóságoktól, így ismét szolgálatba állhat.
Bár kérdés, hogy a koronavírus nem szól-e közbe, eredetileg ugyanis már áprilisban újraindult volna a gyártás, de a járvány miatt gyárakat kellett leállítani és világszerte fennakadások vannak a beszállítói láncokban. A Boeing is leállította washingtoni gyárát.
Emlékezetes, hogy még januárban függesztették fel a 737 Max gépek gyártását, miután a szabályozó hatóságok nem engedték repülni a géptípust két, egymást követő tragikus balesetet követően, amelyek 346 emberéletet követeltek.
A Boeing részvényei egyébként a hét közepéig több mint 50 százalékkal értékelődtek le az elmúlt egy éves időszakban.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.