A Richter megállapodást kötött egy új nőgyógyászati termék forgalmazásáról

2020.03.31. 12:01

Kizárólagos megállapodást kötött a Richter Gedeon Nyrt. és a Myovant Sciences GmbH egészségipari vállalat egy nőgyógyászati betegségek kezelését szolgáló tabletta Egyesült Államokon kívüli piacokon történő értékesítésére.

A Richter tájékoztatása szerint a megállapodás a méhmióma és az endometriózis kezelését szolgáló relugolix kombinációs tabletta forgalmazásáról szól Európa, a Független Államok Közössége, Latin-Amerika, Ausztrália és Új-Zéland területén. Eközben a Myovant a tablettához kapcsolódó valamennyi, az Egyesült Államok területére vonatkozó jogot és a Relugolixnek a nem nőgyógyászati indikációira vonatkozó jogait megtartja magának.

A Myovant szerződéskötéskor 40 millió dollár mérföldkőbevételt kap és a hatósági engedélyezések egyes mérföldköveinek, azaz fontos fázisainak eléréséhez kötött további, legfeljebb 40 millió dollár mérföldkőbevételre (vagyis részhatáridőhöz kötött bevételre) jogosult. Az engedélyezés utáni értékesítési szintekhez kötött mérföldkő bevételek 107,5 millió dollárt tehetnek ki, és ugyancsak az értékesítés mértékéhez kötik a felek a sávosan fizetendő royalty nagyságát is.

A Richter Gedeon Nyrt. Gyógyszergyár kémiai kutatólaboratóriuma esti kivilágításbanForrás: MTI/Róka László

A megállapodás értelmében a Myovant irányítja továbbra is a tabletta globális fejlesztési tevékenységét. A Richter felelőssége lesz a helyi klinikai fejlesztés, gyártás, valamint a teljeskörű értékesítés saját illetőségi területén. A Myovant opciós lehetőségként hagyja nyitva a Richter számára a relugolix kombinációs tabletta jövőbeni fejlesztésében való közreműködés lehetőségét.

A közleményben kitérnek arra, hogy 2020 márciusában a Myovant törzskönyvezési kérelmet nyújtott be az Európai Gyógyszerügynökséghez (EMA) a relugolix kombinációs készítménynek a méhmiómához kapcsolódó középsúlyos és súlyos tünetek kezelésére. Jelenleg a kérelem értékelése folyik.

A közlemény szerint Bogsch Erik, a Richter elnöke hangsúlyozta, hogy a gyógyszeripari vállalat stratégiájának központi elemét képezi a kiemelt nőgyógyászati portfólió legújabb innovatív termékekkel való folyamatos bővítése.