A YouTube már a TikTok riválisán dolgozik

2020.04.03. 06:45

Az Alphabet csoporthoz tartozó YouTube saját applikációt indít a rövid videók megosztására, amit Shorts névre kereszteltek – írja a The Verge.

A Shorts lehetővé teszi a rövid videók rögzítését és megosztását a közösségi média felületen, ráadásul a YouTube Musicban található engedélyezett zenéket is fel lehet használni a videók elkészítéséhez.

IllusztrációForrás: AFP/Joel Saget

A TikTok is hasonló elven működik: a felhasználók választhatnak az audió, a zene és az egyéb kategóriák között, és ezeknek a hangoknak a segítségével készíthetik el videóikat.

Az App Annie januári jelentése szerint a TikTok letöltése 125 százalékkal növekedett az elmúlt két évben, az alkalmazást pedig több száz millióan használják világszerte. Az elmúlt egy évben pedig 842 millió új felhasználó töltötte le az alkalmazást okostelefonjára, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

IllusztrációForrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

A YouTube hatalmas felhasználói bázissal rendelkezik, több mint 2 milliárd aktív felhasználója van.

Februárban pedig első alaklommal tették közzé a videomegosztó hirdetési bevételeit, ami 2019-ben meghaladta a 15,15 milliárd dollárt, ráadásul ezek az adatok csak a reklámbevételeket tartalmazzák, a YouTube TV előfizetői bevételét nem jelentette meg a vállalat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK