Kereskedői valamint online árengedményeket kínálnak a legnagyobb édesipari cégek is, hogy ezzel próbálják ellensúlyozni prémium termékeik eladásának visszaesését. A járványhelyzet következményei miatt ugyanis világszerte jellemzővé vált, hogy a fogyasztók elsősorban az alapvető élelmiszerekre és fogyasztási cikkekre költenek inkább, különösen úgy, hogy sokan veszítik el munkájukat is a körülmények miatt.
Például a Lindt & Spruengli 30 százalékos online árengedményt kínál teljes húsvéti termékválasztékára, részben a boltok bezárása miatt.
A Bank Vontobel AG elemzője megjegyzi, hogy a húsvéti forgalom éves szinten a vállalat forgalmának 15 százalékát adja.
Idén a cégcsoport globális értékesítési eredményei akár 14 százalékkal is csökkenhetnek a járvány miatt.
A Laederach, egy másik, minőségi termékeiről ismert csokoládéforgalmazó, ebben az évben szintén kénytelen volt meglépni azt, amit korábban nem kellett: jelentős árkedvezményeket adott termékeire (igaz, ez meg is hozta az eredményt, weboldaluk tanulsága szerint forgalmuk emelkedett a húsvét előtti napokban). E példák mellett, Európában és Észak-Amerikában is jelentős engedményeket kínálnak kiskereskedők ezekre a termékekre, melyek mértéke akár az 50 százalékot is elérheti.
Mind a Lindt, mind a Laederach online eladásai megnövekedtek a húsvét előtti időszakban, ám elemzők szerint, valószínűtlen, hogy ezek teljes mértékben képesek kompenzálni a bolti értékesítés visszaeséséből fakadó csökkenéseket.
Ez utóbbiak ugyanis gyakran impulzusvásárlások, amely a webes vásárlásoknál csak korlátozottan igaz.