A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) égisze alatt valamennyi, a gépjármű felelősségbiztosítási piacon érdekelt biztosító társaság együttműködésével kifejlesztett e-kárbejelentő alkalmazás tavaly január óta működik. Az applikáció a baleseti kárbejelentőnek kínál alternatívát. A Mabisz adatai szerint több mint 270 ezer autós töltötte le az alkalmazást, aminek különösen a koronavírus-járvány idején nőtt meg a gyakorlati haszna – összegzi a Magyar Nemzet.

Az alkalmazás könnyen használható, a felhasználók egyszerűen és jól feldolgozhatóan készíthetik el a baleseti ábrát, aminek feldolgozása gyors és egyszerű a biztosítótársaságok részéről.

IllusztrációForrás: Gulyás Péter

Általános jogszabályi kötelezettség, hogy a balesetet követően mindkét félnek jelentkeznie kell a saját biztosítójánál. Erre a károkozónak 5 nap áll rendelkezésre, a károsultnak pedig 30 napja van arra, hogy a károkozó biztosítójánál a saját kárigényét bejelentse. Az alkalmazás használata ezt az általános jogszabályi kötelezettséget is leegyszerűsíti, hiszen az adatok kitöltése után, ha minden érintett fél aláírta a bejelentőt, egy gombnyomással el tudják azt küldeni a helyszínről.

Ráadásul a rendszer emailben mindkét fél számára küld értesítést, a kitöltött digitális kárbejelentőt mellékelve. Egy átlagos káreset bejelentése 20-25 percig tart mobiltelefonon.

IllusztrációForrás: Gulyás Péter

A koronavírus-járvány miatti kijárási és érintkezési korlátozások közepette bizonyul igazán hatékony és gyakorlati megoldásnak az e-kárbejelentő használata.

A megjelenése óta az alkalmazás több fejlesztésen, funkcióbővítésen ment keresztül, és már olyan helyzeteket is kezelni tud, amikor a baleset egyik résztvevője külföldi biztosítóval áll szerződéses viszonyban, vagy épp nem rendelkezik érvényes biztosítással.