A Tesla most már szárnyal Kínában, míg más gyártók csak szenvednek

Tesla
A view of Tesla Model S, in Barcelona, Spain, on September 10, 2018. (Photo by Manuel Romano/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Több mint ötszörösére emelkedtek a Tesla sanghaji gyárának megrendelései márciusban februárhoz képest - derül ki a az LMC Automotive járműipari tanácsadó cég adataiból. 
Vágólapra másolva!

Az elektromos autókat gyártó amerikai vállalat tavaly év végén megnyílt sanghaji üzemébe márciusban 12 709 autóra érkezett rendelés, szemben a februári, 2314-gyel. A kaliforniai székhelyű Tesla 2019 januárjában kezdte meg Sanghajban első, az Egyesült Államokon kívüli üzemének építését, amely egyúttal a legelső, teljes mértékben külföldi kézben levő autógyár Kínában.

A mintegy 2 milliárd dollárból felépített sanghaji gyárban eredetileg a Tesla Model 3 típusú személyautó két típusát gyártották, amelyek kizárólag Kínában kerülnek piacra.

A megrendelések megemelkedése azonban a Tesla esetében egyedülállónak számított, Kínában ugyanis az autóeladások 43,3 százalékkal estek vissza márciusban éves összehasonlításban a Kínai Gépjárműgyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint.

A view of Tesla Model S, in Barcelona, Spain, on September 10, 2018. (Photo by Manuel Romano/NurPhoto) Forrás: AFP/NurPhoto/Manuel Romano

Bár a márciusi adat javulást jelentett a februári, 79 százalékos csökkenéshez képest, a járműeladások így is 21. hónapja esnek folyamatosan Kínában.

Az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) értékesítése terén szintén csökkenést tapasztaltak márciusban. 53 ezer darabot adtak el a hónapban a szövetség jelentése szerint, ami nem tartalmazza a Tesla eladásait, az amerikai gyártó ugyanis nem jelenti az eladásait a kínai szövetségnek.

A szövetség egy 204 gyártó bevonásával készült felmérés alapján azt is közölte, hogy a járvány megfékezésére elrendelt üzemzárások feloldását követően a termelés 99,5 százalékban helyreállt, és a dolgozók 86 százaléka tért már vissza a munkahelyére.