Josh Frydenberg kincstárnok közölte hétfőn, hogy az ausztrál versenyhivatal (ACCC) július végére elkészül azokkal a jogszabálytervezetekkel, amelyek előírják a Google internetes keresőnek és a Facebook közösségi oldalnak, hogy
méltányos kompenzációt fizessen a hírközlő médiából átvett újságírói tartalmakért.
Frydenberg úgy gondolja, hogy Ausztrália sikerrel jár ebben, ellentétben más országokkal, köztük Franciaországgal és Spanyolországgal, amelyek nem tudták erre rákényszeríteni a két internetes óriást.
A kincstárnok szerint a kormány tudatában van annak, hogy milyen bonyolult betartatni az ilyen kötelező érvényű jogszabályokat, és számos más ország hasztalanul próbálkozott ezzel. "Azt akarjuk, hogy a digitális világ szabályai minél jobban tükrözzék a valós világ szabályait" - mondta Frydenberg.
Az ACCC megpróbált tárgyalni a globális platformokat működtető vállalatokkal, hogy önkéntesen hozott szabályok alapján fizessenek a hagyományos sajtorgánumoknak a tőlük átvett tartalmakért, de nem tudtak dűlőre jutni.
A kincstárnok szerint
a Google uralja az ausztrál online hirdetési piac 47 százalékát,
míg a Facebook részesedése 24 százalékos. A nyomtatott sajtó eközben bajba került, mert a koronavírus-járvány miatti nem működő vállalatok nem költenek reklámhirdetésekre.