Elindult a piacukat vesztő élelmiszer-előállítóknak segítő NAK Piactér

családi vállalkozás
Boldog, 2009. június 25. Dudás Ferenc őstermelő családja, Zsuzsa asszony (j), leánya Melinda (k) és unokájuk Noel szedi a lecsópaprikát. A paprikatermesztéséről nevezetes Boldogon megkezdődött a korai lecsópaprika szezonja. Dudás Ferenc őstermelő 400 négyzetméter fóliasátor alatt, 1600 tő keceli bőtermő fehér fajtát nevel. A csomagolásban a család tagjai segédkeznek a fólia alatt a trópusi melegben. Az idei termés jónak mondható, több mint 50 mázsára számítanak. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
Vágólapra másolva!
A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket segíti a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új internetes oldala, a NAK Piactér. A vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel és nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokkal. A NAK Piactér adatbázisába folyamatosan jelentkezhetnek az érintett cégek.
Vágólapra másolva!

A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesül, részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK)

a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében.

A koronavírus-járvány miatt piacukat vesztett élelmiszertermelők, -előállítók, valamint kistermelők új nagykereskedelmi vevőre találását segíti a NAK Piactér Forrás: MTI/H. Szabó Sándor

A NAK Piactér oldal már él, amely olyan – termékkörökre, mennyiségre, rendelkezésre állás rendszerességére, földrajzi területre és egyéb keresési feltételekre szűrhető – felület, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. A beszűkült piaci helyzetben termékfelesleggel rendelkező kamarai tagok értékesítési nehézségei csökkenhetnek, a felvásárlók, kereskedők növelhetik a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben emelkedhet a helyi termékek aránya, továbbá csökkenhetnek a tranzakciós költségek.

A rendszer adatbázisába folyamatosan jelentkezhetnek az érintettek.

Tekintve, hogy az online platform célja a vállalkozói szintek összekapcsolása, a felületre elsősorban azok jelentkezését várja a NAK, akik kereskedelmi mennyiségű élelmiszertermékekkel rendelkeznek.