A pekingi kormány úgy döntött, ismét bezárja a helyi edzőtermeket, annak ellenére, hogy pár hete már újra megnyitották őket. Az iparág az egész országban komoly problémákkal szembesül, és cégek sokasága mehet tönkre – összegzi a CNBC.

A Qichacha – kínai üzleti adatbázis – elemzése szerint már több mint 200 fitneszvállalat zárt be végleg Pekingben, az első negyedévben. Az ország adatok szerint mintegy 7 ezer vállalat függesztette fel tevékenységét az év első három hónapjában, szemben 2015-el, amikor 4.632 cég állt le. Április 17-ig az ázsiai országban 955 ezer fitneszvállalat működött.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A vállalatok most megpróbálnak megegyezni a bérbeadókkal annak érdekében, hogy csökkentsék üzemi költségeiket, miközben online tanfolyamok indításába kezdtek az ideiglenes bezárás alatt.

Nagyon nehéz nekünk, mert offline szolgáltatók vagyunk. Még mindig vizsgáljuk az online bevételi lehetőségeket" – nyilatkozta Ankit Nayal, a pekingi székhelyű B Active 24 órás fitnesz igazgatója. Nayal kifejtette, hogy a hónap elején újranyitottak, de csak napi 12 órában és óránként csak tíz embert tudtak fogadni, a cég bevétele pedig a megszokotthoz képest 30 százalékra csökkent. A vállalatnak mintegy 18 ezer tagja van és nyolc kínai klubbot üzemeltet, ennek felét az ország fővárosában.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A bérleti díj a működési költségek legnagyobb részét teszi ki, körülbelül 150 ezer és egymillió jüan (6,9 millió és 46 millió forint) között mozoghat a pekingi fitnesztermeknél – tette hozzá az igazgató.

Múlt héten számos újra megnyitott kínai fitneszterem döntött úgy, hogy ismét bezárja kapuit, például a Kanton Nemzeti Fitneszközpont.

A fitneszközpontok körülbelül hat évvel ezelőtt kezdték meghódítani Kínát, és több százezer vállalkozás indult ekkor, azonban ezek negyede hamar be is zár a Qichacha elemzése szerint.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A Crunchbase adatai azt mutatják, hogy az amerikai Goldman Sachs, a Tencent kínai technológiai óriás és a GGV kockázatitőke-társaság több mint 170 millió dollárt fektetett be a Keep fitnesz alkalmazásba, ami oktatóvideókat és testreszabott edzésplatformot kínál. A platform 200 millió felhasználóval és 3 millió fizető taggal rendelkezik, az otthoni edzéshez szükséges termékek eladásából – mint például az intelligens szobabicikli – származó bevétele meghaladja az egymilliárd jüant (46 milliárd forint).