Sikeres magyar digitális biztosítási termékek jelentek meg a német piacon

cherrisk
Vágólapra másolva!
Sok éves előkészítő munka után a CHERRISK termékek beléptek az Európai Unió egyik legnagyobb biztosítási piacára, Németországba – jelentette be a magyarországi startup. Ezzel a CHERRISK modell lett az első hazai insurtech, amely egy központból nyújt szolgáltatást mindkét célpiacra. A határokon átívelő platform nyilvános tesztelése az egyik legfontosabb momentum a CHERRISK életében, amelynek sikere igazi áttörést hozhat a piacon.
Vágólapra másolva!

A CHERRISK termékek beléptek a német piacra, és megkezdődött az online platform nemzetközi béta tesztelése is – közölte a startup ügyvezetése. „Az elmúlt hónapokban a kirakó utolsó darabkái is a helyükre kerültek, és végre eljutottunk oda, ahova 2014-től készültünk" – nyilatkozta a németországi indulás után Kurtisz Krisztián, a vállalat ügyvezetője. „Már a biztosítási platform kitalálásakor az volt a tervünk, hogy egy központból, közel azonos termékpalettát kínáljunk több országba" – tette hozzá Kurtisz.

A németországi indulással épp ez történt meg:

mind a hazai, mind a német piacon azonos terméktípussal van jelen az UNIQA Biztosító Zrt..

Mindkét országban elérhető a CHERRISK Balesetbiztosítás, és a CHERRISK Lakásbiztosítás is, bár a lakásbiztosítás esetében Németországban a helyi adottságok miatt csak ingóság fedezetére lehet biztosítást kötni.

Ugyan a járvány miatt CHERRISK Utasbiztosítás jelenleg egyik országban sem érhető el, ám ez a vírus visszaszorulásával változni fog, és ezt a terméktípus is el lehet majd érni mindkét államban.

Németországban is piacra lépett a Magyarországon már sikeres innováció Forrás: Cherrisk

Komoly nemzetközi támogatás

A CHERRISK nemzetközi terjeszkedése még a járványhelyzetben is komoly támogatást élvez az osztrák UNIQA központtól is. A cégcsoport ugyanis a sikeres magyarországi pilot után egy olyan uniós országba vitte volna modelljét, ahol a biztosítási szektor kimagaslóan fejlett, Németország márpedig ilyen. A helyi online biztosítási piac éves növekedése önmagában nagyobb, mint néhány európai ország teljes piaca.

A mostani gazdasági helyzet ráadásul kiváló lehetőséget nyújt új megoldások kipróbálására: a jelenlegi járványhelyzetben hatalmas fejlődés indult be az online térben, a cégnél épp ezért úgy gondolják, hogy ez számukra is megfelelő időpont a német piacra lépésre.

Magyarországi innováció

– mondta az új piacra való belépés gazdasági fontosságáról Kurtisz Krisztián.

Az ügyvezető azt is hozzátette, hogy „a platform célja mindig is a biztosítási szektor digitális megújítása volt, a magas hozzáadott értékű fejlesztésekkel. A németországi piacra lépéssel ráadásul egy elit klubba léptünk be: azon kevés hazai startup közé tartozunk, amely nyugati piacra visz innovatív magyar fejlesztésű terméket."

Ez már a harmadik prototípus

Kurtisz a német piacralépés kapcsán azt is elmondta, hogy „most a legfontosabb feladatunk, hogy béta teszteljük a cross-border értékesítés prototípusát. Ha ez úgy működik, ahogy szeretnénk, akkor komoly nemzetközi lehetőségek nyílnak meg előttünk". A CHERRISK életében a mostani már a harmadik prototípus.

Elsőként a UX, azaz a felhasználói felület prototípusa készült el. Ezzel tesztelték azt, hogy van-e nyitottság egy CHERRISK-hez hasonló 100 százalékban online biztosítási platformra. A pozitív eredmény után 2018. szeptember 17-én a magyar fogyasztók számára is elindult a szolgáltatás, azaz megkezdődött a sales prototípus tesztelése. A magyar fogyasztók reakciói pozitívak voltak: néhány hónap alatt több tízezer biztosítást kötöttek az online platformon. A hatalmas sikerre való tekintettel indulhatott el a nemzetközi terjeszkedés, azaz a scale prototípus. „Most validáljuk a működést, a szakmai és a fogyasztói elfogadottságot, és azt, hogy lehet-e sikeresen többnyelvű biztosítási platformot készíteni" – mondta a részletekről Kurtisz Krisztián.

Több egyszerű biztosításnál

A vállalat azt is fontos célként tűzte ki, hogy több legyen egyszerű biztosítási platformnál. Az insurtech a lehető legtágabban próbálja segíteni az embereket egy biztonságosabb, fenntarthatóbb élet elérésében.

Ennek része az egészséges életre ösztönző CHERRISK GO alkalmazás és a jótékony célok támogatása is.

Ezek a funkciók épp ezért az első pillanattól fogva elérhetők lesznek Németországban is. A német piac felhasználói már most is telepíthetik az applikációt, és már támogathatnak is három jótékonysági szervezetet. „A biztonságosabb és fenntarthatóbb életre való motiváció ugyanis szerintünk a világon mindenhol ugyanolyan fontos" – mondta minderről Kurtisz Krisztián.