A felmérésben részt vevők közül minden harmadik személy jövedelmi helyzetének romlására számít a következő tizenkét hónapban. Negyedük tervez lemondani a már betervezett nyaralásáról, és 7 százalékuk eltekint ezalatt az idő alatt a ruházati cikkek, új autó vagy luxuscikkek vásárlásától.
A GfK kutatói a "Covid-19 Consumer Pulse" című felmérés alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a jövőben a fogyasztók tudatosabban fogják meghozni vásárlási döntéseiket.
"Nehéz gazdasági környezet és szűkös elkölthető jövedelem lesz az új norma" - fogalmazott Petra Süptitz, a GfK szakértője, hozzátéve, hogy "a kereskedőknek és a gyártóknak is erre kell majd berendezkedniük".
A válaszadók harmada számít arra, hogy a jövőben kevesebb elkölthető jövedelem áll majd rendelkezésére olyan tartós fogyasztási cikkek vásárlására, mint bútor, autó vagy tévékészülék.
A járványügyi korlátozások a fogyasztók vásárlási szokásain is nyomot hagytak. Április folyamán például a németek 70 százaléka legalább egy alkalommal vásárolt interneten.
A vásárlói magatartás több fázisban módosult a korlátozások alatt a GfK megfigyelése szerint:
- írja a GfK vásárlói magatartást elemző felmérése.
A kereskedők előtt új lehetőségeket nyitott meg a válság a GfK szakértői szerint. Nagyobb szerephez juttathatták például a mobilalkalmazásokat és a különböző médiaplatformokat az ügyfelekkel fenntartott kapcsolatok ápolásában.