A világ legnagyobb gyorséttermi franchise hálózata, a McDonald's, nemrég szétküldte azt az 59 oldalas dokumentumot 13 ezer amerikai éttermébe, amely a járvány utáni szabályozásokat sorolja fel.

A dokumentumban fontos információk vannak például arról, hogy milyen elvárásai vannak a vállalatnak többek között a társadalmi távolságtartással  kapcsolatban. Addig nem nyithat ki az étterem, amíg nem tesz eleget ezeknek a szabályoknak. A tájékoztatót azután küldte ki a McDonald's, hogy a legtöbb államban elkezdtek lazítani a korlátozásokon.

Az éttermeknek minden asztalt és kioszkot a használat után le kell fertőtleníteniük, a mosdókat pedig 30 percenként kell takarítani. Ez egybecseng egyébként azzal, amit a legtöbb állam elvár az üzletektől az újranyitás kapcsán, tehát ezen a téren nagy meglepetés nincs. 

IllusztrációForrás: Ancsin Gábor / Képszerkesztőség/www.kepszerk.hu/Ancsin Gabor

A legnagyobb aggodalom, hogy megváltozhat esetleg a márka iránti kialakult pozitív vélemény a rendszeres vásárlók körében, ha például a személyzet hanyag, vagy más vevők nem tartják be az előírásokat és az negatívan hathat a McDonald's megítélésére.

A dokumentumban kiemelik, hogy a biztonságos távolság betartása érdekében az alkalmazottak használhatnak kézjeleket is, hogy kommunikáljanak az asztaloknál ülőkkel. Arra is vannak előírások, hogy miként kell viselkedni azokkal a vásárlókkal, akik kétségbe vonják az éttermek megnyitásának biztonságát.