Különös döntést jelentett be a Netflix. Eszerint hamarosan elkezdik törölni az inaktív előfizetői fiókokat. A platform azonban először rákérdez az inaktív felhasználóknál, hogy meg kívánják-e tartani a fiókjukat, majd ha nem reagálnak a megkeresésre, a rendszer automatikusan törli az előfizetést – írja a CNBC.
A Netflix döntése egyáltalán nem jellemző az előfizetési díjakat szedő streaming szolgáltatók körében, azonban végső soron megerősítheti a vállalat pozícióját a versenytársakkal szemben.
A cég mellett ugyanis az elemzők és a befektetők is pontosabban látják majd, mennyire elkötelezettek a Netflix előfizetői.
A vállalat hivatalos közleményében a termék-innovációért felelős igazgató, Eddy Wu jelezte, minden olyan felhasználónál rákérdeznek, hogy meg kívánja-e tartani az előfizetését, aki a csatlakozását követő egy évben semmit nem nézett a platformon.
Emellett azoknál is rákérdeznek, akik egykor aktívak voltak, de több mint két éve nem néztek semmit. Az inaktív felhasználók ezen a héten kezdik el megkapni az értesítéseket vagy a platformon belül, vagy emailben.
Mindazonáltal a döntés jelenleg inkább irányelvként lehet érdekes az elemzők és a befektetők számára.
A vállalat közlése szerint ugyanis a fenti szempontok szerint inaktívnak tekintett felhasználók aránya mindössze kevesebb mint 0,5 százaléka a teljes felhasználói állománynak.
A Netflix egyébként jelentősen növelni tudta az előfizetőinek számát az elmúlt negyedévben, ahogy a járvány miatt világszerte sokak zárkóztak be otthonaikba, ami megnövelte az igényt az online műsorstreaming szolgáltatások iránt. A Netflixnek az elmúlt negyedév végén 183 millió előfizetője volt.