Leválthatják az elavult panaszkönyvet a digitális megoldások

2020.05.25. 07:44

A bolti vásárlás során a vevőnek lehetősége van kérni a panaszkönyvet, amennyiben nem elégedett az adott szolgáltatással vagy bármilyen atrocitás érte. Ez már évtizedek óta egy kézzel kitöltendő nyomtatvénytömböt jelent, ma már viszont sok helyen egyáltalán nem látni, hogy a boltban vagy étteremben hol van elhelyezve ez a fontos eszköz. Sokkal jobb megoldást kínálhat a panaszkönyv digitális változata, ezzel a módszerrel pedig már egy honlap is foglalkozik itthon.

A klasszikus papír alapú panaszkönyvnek több hátránya is van, hiszen a vita hevében gyakran hibásan töltik ki a dokumentumot, ha pedig a fogyasztóvédelmi hatóság hiányosságot talál, akkor meg is büntetik a kereskedőt, írja a Magyar Nemzet. A papiros megoldásnál mindkét fél megtart egy-egy példányt, ez a módszer viszont egyre elavultabbá válik.

Ennek ellenére a reklamáció a legtöbb cégnél még mindig papíron történik, holott a legtöbb kereskedő már rendelkezik internettel és számítógéppel.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A leggyakoribb hibák a papíros változat esetében, hogy nem szerepel benne miért utasította el a boltos a vevő igényét, néha a fogyasztó neve marad le, máskor pedig az nem szerepel benne, hogy miért cserével oldották meg a pénzvisszafizetés iránti kérelmet.

Ezen problémák megoldásában segíthet a Panaszkezelő.hu, ahol az egy bolttal rendelkező kisebb vállalkozások ingyenes programban tölthetik ki a vevői panaszról szóló szabályszerű e-jegyzőkönyvet. A kinyomtatható, továbbítható iraton a formailag szükséges elemek mellett például a békéltető testületek és a járások elérhetőségeit is feltüntetik, írja a Magyar Nemzet.

Egy felmérés szerint a boltban vásárlók fele biztosan reklamál a helyszínen egy felmerült probléma esetén, míg húsz százalékuk többször nem választja azt az üzletet, ahol gondjai voltak. Éppen ezért a reklamáció kezelése döntő szempont lehet a piaci szereplők számára a versenyben.