A légitársaság, amely két évig biztosan nem bocsát el senkit

sok utasszállító repülő
Outdoor and aerial images on 21 of March of Istanbul Atatürk Airport, IST/LTBA the largest airport in Turkey and the region. An airport that in 2017, 64 million passenger passed. The airport is a hub for Turkish Airlines, Onur Air and AtlasGlobal. (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Még a járvány légi közlekedésre gyakorolt, globális romboló hatásai mellett is vállaljuk, hogy két évig megőrizzük a jelenlegi alkalmazotti szintet - idézi a Bloomberg a Turkish Airlines elnökének, M. İlker Ayci-nek kijelentését, amelyet egy török hírportálnak adott interjúban mondott.
Vágólapra másolva!

A világ egyik jelentős légitársaságának számító török nemzeti légicég vezetője nem tartja valószínűnek, hogy a légi közlekedés globális bevételei a következő három évben elérjék a 2019-es szintet. Ez egyértelműen a járványnak köszönhető.

"2020 és 2021 nem a profitról szóló évek lesznek, hanem annak az évei, hogy megvédjük a munkavállalókat" - fogalmazott Ayci.

A vállalat elnöke ígéretet tett arra, hogy a következő nehéz időszakot a légicég nem a munkatársi létszám csökkentésével próbálja átvészelni. Ugyanakkor leszögezte: valamennyi érintettnek áldozatokat kell hoznia, hiszen visszaeső bevétel mellett, nem lehet maradéktalanul megvédeni az alkalmazottakat, további intézkedések nélkül.

A friss adatok szerint a vállalat idén márciusban 53 százalékkal kevesebb utast szállított, mint egy évvel korábban.

A cégvezető szerint a Turkish Airlines egyelőre megpróbálja egyedül megoldani a felmerülő pénzügyi gondokat, többek között új finanszírozási források keresésével.

Az isztambuli Atatürk repülőtér Forrás: AFP/NurPhoto/Nicolas Economou

Ayci a tervezett intézkedések között említette:

  • Eladják régebbi, ezért kevésbé költséghatékony repülőgépeik egy részét, és általában véve is az újabb, korszerűbb típusok irányába mozdulnak el.
  • Csökkentik külföldön működő képviseleti irodáik számát, illetve Törökországban is bezárnak néhány telephelyet.
  • A cég saját "higiéniai szakértőket" alkalmaz a fedélzeteken, ugyanakkor Ayci szerint a társadalmi távolságtartásra vonatkozó intézkedések alkalmazása a repülőgépek kabinjaiban "nem reális".

A vállalat emellett arra számít, hogy drágulni fognak a jegyárak is, melyek általánosságban véve az utóbbi néhány évben, globálisan is egyre olcsóbbak lettek.