Az internet mentette meg a bezárt kínai áruházakat

Alibaba
--FILE--A Chinese netizen looks at a logo of Alibaba.com on his computer in Huaibei city, east China's Anhui province, 19 September 2018. Alibaba Group Holding Ltd announced on Wednesday (19 September 2018) the establishment of a dedicated chip subsidiary that aims to create customized artificial intelligence chips and embedded processors to further support the tech giant's sprawling cloud and internet of things businesses. The company plans to launch its first indigenous AI interference chip - AliNPU - in the second half of 2019, Chief Technology Officer Zhang Jianfeng told its annual cloud computing conference in Hangzhou. Zhang said the company has embarked on developing its own quantum processors, and is looking to roll out genuine quantum chips in two to three years.
Vágólapra másolva!
Ahogy a járvány miatt bezártak a kínai üzletek, az ország egyik legnagyobb áruház-üzemeltetője, az InTime is átállt az online értékesítésre. A lépés annyira sikeres volt, hogy a bezárások ellenére is masszív eladásokat tudtak produkálni az elmúlt időszakban.
Vágólapra másolva!

Annak ellenére, hogy a fizikai üzleteket sorra zárták be Kínában a koronavírus-járvány miatt, az ország egyik legnagyobb áruház-üzemeltetője, az InTime relatíve erős értékesítésekkel vészelte át az elmúlt időszakot. Ennek elsődleges oka, hogy az Alibaba e-kereskedelmi óriás sikeresen át tudott állni az online eladási technikákra – mondta a CNBC-nek Chen Xiaodong, az InTime vezérigazgatója.

A digitális átállás sikere alátámasztotta, hogy az InTime számára hatalmas előnyt jelent, hogy hozzáfért az Alibaba infrastruktúrájához.

A vállalat egyébként 65 üzletét volt kénytelen bezárni a járvány időszakában, és bár folyamatosan nyitják újra ezeket a boltokat, az online bevételek továbbra is erősek. Az InTime 2017-ben került az Alibaba tulajdonába.

Az erős teljesítményt támasztja alá, hogy az InTime májusban már ott tartott, hogy az összesített eladásai elérték az egy évvel korábbi szintet – azzal együtt, hogy a fizikai üzletek forgalma csupán 70 százaléka volt a tavalyinak.

A fizikai boltok bezárásával megugrott a kínai online aktivitás Forrás: Imaginechina/Shanghai Daily - Imaginechina/Shanghai Daily

Az InTime a saját, Miaojie nevű applikációját használta, ahonnan a vásárlók rendelhettek, a kiszállítások pedig az Alibaba logisztikai hálózatán keresztül történtek.

Ezzel együtt az InTime meglovagolta az egyre népszerűbb livestream értékesítési hullámot is.

A Kínában lendületesen terjedő módszer lényege, hogy bizonyos e-kereskedelmi applikációkon keresztül a fogyasztók élő közvetítéseket nézhetnek egyes termékekről, és közben meg is vásárolhatják azokat.

Noha ez a módszer egyelőre még relatíve alacsony eladási számokat produkál, abban mindenképpen segíti a cégeket, hogy elvezeti a fogyasztókat egyes online boltokhoz vagy márkákhoz. Ez pedig komoly segítséget jelentett az InTime-nak is. Idén ugyanis már közel 20 százalékos volt az online eladások aránya a cég teljes értékesítéseiben, ami komoly fejlődés a tavalyi egyszámjegyű arányhoz képest – mondta Chen.

Ráadásul a cégvezető úgy számol, hogy az internetes eladások aránya jövőre akár az 50 százalékot is elérheti.

Chen hozzátette, a következő időszakban a livestream eladásokra is nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni. A járvány csúcspontján a cég megduplázta (100-ról 200-ra) a közvetítéseit, melyek az Alibaba által üzemeltetett Taobao Live nevű platformon futottak. A Taobao egyébként Kína legnépszerűbb e-kereskedelmi applikációja.

Az e-kereskedelmi óriások hatalmas lendültetet adnak az új vásárlási szokásoknak Forrás: AFP/Sputnik/Iliya Pitalev

Noha Chen jelezte, hogy a járvány különlegesen erős időszakot jelentett az online értékesítési csatornák számára, kiemelte, a jövőben is érdemes lesz komolyan foglalkozni a területtel. A legfontosabb szempont az lehet, hogy míg egy fizikai üzletben általában csak egy-két vásárlót lehet egyszerre kiszolgálni, addig az interneten egy időben számos vásárlót lehet elérni.

Nem az InTime azonban az egyetlen vállalat, amely igyekszik kihasználni a lehetőséget.

Az Alibaba legnagyobb kínai riválisának számító JD.com is például most jelentette be, hogy partnerséget kötött a Kuaishou nevű livestream platformmal.

A logika itt is az, hogy az applikáción keresztül a vásárlók hozzáférhetnek a JD termékeihez.

Ezzel párhuzamosan viszont a fizikai áruházakról sem mondanak le az üzemeltetők. Az InTime például a tervek szerint évente 5-8 új üzletet nyitna majd – a tavalyi négy után idén még egy újat sem nyitottak.