Az elmúlt hónapokban is folyamatosan dolgoztak az autópálya-építők

2020.05.29. 07:41

Amíg az ország nagy része otthon maradt a járvány miatt, az autópálya-építők nem pihentek: Nyugat-Magyarországon több helyszínen komoly előrehaladást értek el. Az M85-ös Sopron és Csorna közötti szakasza az év végéig elkészülhet, hasonlóképpen a Zalaegerszeg és az M7-es közt épülő M76-os első szakasza, számol be arról a Magyar Nemzet. Az M86-os mellé pedig imaház és tengelysúlymérő állomás települt.

Kiss Boglárka, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szóvivője azt mondta, hogy május végéig az első 50 kilométeren befejeződik a földmunka, több szakaszon a pályaszerkezeti rétegek is megvannak, amelyekre már csak a kopóréteg kerül. Ott most a szalagkorlátokat szerelik vagy a védőkerítést építik. A Sopron-kelet és a Fertőrákos csomópontok között jelenleg az úgynevezett nagy tömegű földmunkákat végzik, néhol a pályaszerkezet is látszik már.

Friss fejlemény, hogy Kapuvár határában a gázátadó állomásnál a főpálya továbbépítése érdekében tegnap átterelték a járműveket a 8611-es jelű Kapuvár–Beled összekötő út új, a kapuvári csomópont részeként kiépített korrekciós szakaszára.

Képünk illusztrációForrás: MTI/Oláh Tibor

Ugyancsak a térséget érintő hír, hogy biztonságosabbá és komfortosabbá vált az M86-os gyorsforgalmi út Szombathely és Csorna között, miután hatmilliárd forint állami forrásból mindkét oldalon kialakították a Rábaköz és a Vámoscsalád pihenőhelyet. 

Emellett Vámoscsaládnál szintén mindkét oldalon tengelysúlymérő állomást építtetett a beruházó NIF. A tengelysúlymérő állomásoknak köszönhetően nemcsak biztonságosabbá válik a közlekedés, hanem a közút minőségét is tovább meg lehet őrizni azzal, hogy kiszűrik a túlsúlyos járműveket. A Rábaköz pihenőhelyen ökumenikus imaházat, fitneszparkot és játszóteret is kialakítottak.

Az M86-os utat már 2016-ban átadták, de a gyorsforgalmi út ezzel a beruházással készült el teljesen, és mindazokat a szolgáltatásokat nyújtja, amelyet a többi autópálya.  Emellett biztosítja, hogy Szombathely mellett Sárvár, Bükfürdő és Kőszeg mint turisztikai célpontok is könnyen és biztonságosan megközelíthetők legyenek, de az útvonal a gazdasági szereplők számára is fontos.

Szintén ütemesen haladnak a munkálatok az M76-os balatonszentgyörgyi csomópontjában. A gyorsforgalmi út az M7-esből ágazik el Holládnál, a Balaton délnyugati sarkához közel, és új nyomvonalon, a sármelléki repülőtér érintésével halad Zalaegerszegig. Az összesen 56 kilométeres, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út jelenleg a két végén épül.

A Balatonhoz közeli szakasz első és második üteme az M7-es autópálya Holládi csomópontjától Balatonszentgyörgy Fenékpusztáig, vagyis Keszthely határáig tart, csaknem kilenc kilométeren. 

Az első ütem tervezett átadási határideje július vége. 

A szakasz egyes műtárgyaival, mint például az M7-es autópálya feletti gyalogos-kerékpáros felüljáróval és az azt követő gyalogos és kerékpáros aluljáróval már majdnem elkészültek a kivitelezők a Magyarépítők.hu szerint. A második ütemben hamarosan elkészülnek a cölöpalapozások is. Az egyik híd a Zala folyó felett, a másik pedig a Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk vasútvonal felett létesül.