Az elmúlt hónapokban is folyamatosan dolgoztak az autópálya-építők

Magyarország, építkezés, beruházás, autópálya
Nagykereki, 2020. április 20. Rézsű készítése. A magyar-román határnál jár az M35-ös autópálya utolsó, 26.5 kilométeres szakaszának a kivitelezése. Ezzel egyidőben készülnek el a magyar oldalon a teher- és személyforgalom-ellenőrző, valamint az okmánykezelő épületek is. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Vágólapra másolva!
Amíg az ország nagy része otthon maradt a járvány miatt, az autópálya-építők nem pihentek: Nyugat-Magyarországon több helyszínen komoly előrehaladást értek el. Az M85-ös Sopron és Csorna közötti szakasza az év végéig elkészülhet, hasonlóképpen a Zalaegerszeg és az M7-es közt épülő M76-os első szakasza, számol be arról a Magyar Nemzet. Az M86-os mellé pedig imaház és tengelysúlymérő állomás települt.
Vágólapra másolva!

Kiss Boglárka, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szóvivője azt mondta, hogy május végéig az első 50 kilométeren befejeződik a földmunka, több szakaszon a pályaszerkezeti rétegek is megvannak, amelyekre már csak a kopóréteg kerül. Ott most a szalagkorlátokat szerelik vagy a védőkerítést építik. A Sopron-kelet és a Fertőrákos csomópontok között jelenleg az úgynevezett nagy tömegű földmunkákat végzik, néhol a pályaszerkezet is látszik már.

Friss fejlemény, hogy Kapuvár határában a gázátadó állomásnál a főpálya továbbépítése érdekében tegnap átterelték a járműveket a 8611-es jelű Kapuvár–Beled összekötő út új, a kapuvári csomópont részeként kiépített korrekciós szakaszára.

Képünk illusztráció Forrás: MTI/Oláh Tibor

Ugyancsak a térséget érintő hír, hogy

biztonságosabbá és komfortosabbá vált az M86-os gyorsforgalmi út Szombathely és Csorna között, miután hatmilliárd forint állami forrásból mindkét oldalon kialakították a Rábaköz és a Vámoscsalád pihenőhelyet.

Emellett Vámoscsaládnál szintén mindkét oldalon tengelysúlymérő állomást építtetett a beruházó NIF. A tengelysúlymérő állomásoknak köszönhetően nemcsak biztonságosabbá válik a közlekedés, hanem a közút minőségét is tovább meg lehet őrizni azzal, hogy kiszűrik a túlsúlyos járműveket. A Rábaköz pihenőhelyen ökumenikus imaházat, fitneszparkot és játszóteret is kialakítottak.

Az M86-os utat már 2016-ban átadták, de

a gyorsforgalmi út ezzel a beruházással készült el teljesen, és mindazokat a szolgáltatásokat nyújtja, amelyet a többi autópálya.

Emellett biztosítja, hogy Szombathely mellett Sárvár, Bükfürdő és Kőszeg mint turisztikai célpontok is könnyen és biztonságosan megközelíthetők legyenek, de az útvonal a gazdasági szereplők számára is fontos.

Szintén ütemesen haladnak a munkálatok az M76-os balatonszentgyörgyi csomópontjában. A gyorsforgalmi út az M7-esből ágazik el Holládnál, a Balaton délnyugati sarkához közel, és új nyomvonalon, a sármelléki repülőtér érintésével halad Zalaegerszegig. Az összesen 56 kilométeres, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út jelenleg a két végén épül.

A Balatonhoz közeli szakasz első és második üteme az M7-es autópálya Holládi csomópontjától Balatonszentgyörgy Fenékpusztáig, vagyis Keszthely határáig tart, csaknem kilenc kilométeren.

Az első ütem tervezett átadási határideje július vége.

A szakasz egyes műtárgyaival, mint például az M7-es autópálya feletti gyalogos-kerékpáros felüljáróval és az azt követő gyalogos és kerékpáros aluljáróval már majdnem elkészültek a kivitelezők a Magyarépítők.hu szerint. A második ütemben hamarosan elkészülnek a cölöpalapozások is. Az egyik híd a Zala folyó felett, a másik pedig a Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk vasútvonal felett létesül.