Kiss Boglárka, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szóvivője azt mondta, hogy május végéig az első 50 kilométeren befejeződik a földmunka, több szakaszon a pályaszerkezeti rétegek is megvannak, amelyekre már csak a kopóréteg kerül. Ott most a szalagkorlátokat szerelik vagy a védőkerítést építik. A Sopron-kelet és a Fertőrákos csomópontok között jelenleg az úgynevezett nagy tömegű földmunkákat végzik, néhol a pályaszerkezet is látszik már.
Friss fejlemény, hogy Kapuvár határában a gázátadó állomásnál a főpálya továbbépítése érdekében tegnap átterelték a járműveket a 8611-es jelű Kapuvár–Beled összekötő út új, a kapuvári csomópont részeként kiépített korrekciós szakaszára.
Ugyancsak a térséget érintő hír, hogy
biztonságosabbá és komfortosabbá vált az M86-os gyorsforgalmi út Szombathely és Csorna között, miután hatmilliárd forint állami forrásból mindkét oldalon kialakították a Rábaköz és a Vámoscsalád pihenőhelyet.
Emellett Vámoscsaládnál szintén mindkét oldalon tengelysúlymérő állomást építtetett a beruházó NIF. A tengelysúlymérő állomásoknak köszönhetően nemcsak biztonságosabbá válik a közlekedés, hanem a közút minőségét is tovább meg lehet őrizni azzal, hogy kiszűrik a túlsúlyos járműveket. A Rábaköz pihenőhelyen ökumenikus imaházat, fitneszparkot és játszóteret is kialakítottak.
Az M86-os utat már 2016-ban átadták, de
a gyorsforgalmi út ezzel a beruházással készült el teljesen, és mindazokat a szolgáltatásokat nyújtja, amelyet a többi autópálya.
Emellett biztosítja, hogy Szombathely mellett Sárvár, Bükfürdő és Kőszeg mint turisztikai célpontok is könnyen és biztonságosan megközelíthetők legyenek, de az útvonal a gazdasági szereplők számára is fontos.
Szintén ütemesen haladnak a munkálatok az M76-os balatonszentgyörgyi csomópontjában. A gyorsforgalmi út az M7-esből ágazik el Holládnál, a Balaton délnyugati sarkához közel, és új nyomvonalon, a sármelléki repülőtér érintésével halad Zalaegerszegig. Az összesen 56 kilométeres, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út jelenleg a két végén épül.
A Balatonhoz közeli szakasz első és második üteme az M7-es autópálya Holládi csomópontjától Balatonszentgyörgy Fenékpusztáig, vagyis Keszthely határáig tart, csaknem kilenc kilométeren.
Az első ütem tervezett átadási határideje július vége.
A szakasz egyes műtárgyaival, mint például az M7-es autópálya feletti gyalogos-kerékpáros felüljáróval és az azt követő gyalogos és kerékpáros aluljáróval már majdnem elkészültek a kivitelezők a Magyarépítők.hu szerint. A második ütemben hamarosan elkészülnek a cölöpalapozások is. Az egyik híd a Zala folyó felett, a másik pedig a Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk vasútvonal felett létesül.