Lenullázná a sportcipők gyártásakor keletkező szén-dioxidot az Adidas

Adidas, Ezekben a márkákban bíznak leginkább a fiatalok
10. Adidas
Vágólapra másolva!
Az Adidas és a fenntartható cipőket gyártó startup, az Allbirds összefogott, hogy együtt dolgozzák ki a bolygó legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással gyártott sportcipőjét.
Vágólapra másolva!

A globális cipőipar évente 700 millió tonna széndioxidot bocsát ki - közölte az Adidas, hivatkozva egy 2018-as jelentésre, amely a globális ruházati és cipőipar környezeti hatásait vizsgálta.

Egy pár, szintetikus anyagból készült futócipő környezeti lábnyoma 11,3 és 16,7 kg szén-dioxid között van, azaz ennyi káros melléktermék kerül a levegőbe a gyártás során.

Egy pár sportcipő gyártásával több mint 10 kg szén-dioxid kerül a levegőbe - az Adidas, az Allbirds startuppal összeállva nullára csökkentené ezt az értéket Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Hauke-Christian Dittrich

A 2014-ben indult Allbirds azonban csak természetes anyagokkal dolgozik, így például eukaliptuszfa rosttal, merinó gyapjúval, újrahasznosított műanyag palackokkal és ricinusbab olajjal. A csomagolás 90 százalékban újrahasznosított kartonból készül.

Az Allbirds szerint termékeik átlagos lábnyoma 7,6 kg szén-dioxid-egyenérték,

figyelembe véve a cipő gyapjútartalmát, a benne felhasznált egyéb anyagokat, magát a gyártást, illetve a felhasználást is a cipő élettartamának végéig.

Az Adidas és az Allbirds a mostani együttműködésével azt szeretné elérni, hogy ez a szám nullára csökkenjen.

„Együtt vizsgáljuk a lehetőségeket, amelyek mindenre kiterjednek, a gyártástól és az ellátási lánctól kezdve a szállítási módokig, amivel a célunk a szén-dioxid-kibocsátás kiküszöbölése, és ezzel egy olyan cipő létrehozása, amely megfelel a legmagasabb szintű teljesítménynek" - kommentálta az Adidas az új partnerséget.

Noha a két társaság korábban versenytársnak is tekinthette egymást, az általuk közösen előállított új sportcipőn a jövőben mindkét cég logója rajta lesz.

"A fenntarthatóság szempontjából nem azt látjuk, hogy egymással versenyzünk, sokkal inkább azt, hogy a jövőért" - mondta az Allbirds társalapítója, Tim Brown. "Ha nem hajtunk végre gyors változásokat, akkor nem is nagyon lesz mit beszélni a jövőről."

James Carnes, az Adidas márkastratégiájának alelnöke hozzátette, hogy azt remélik, ez a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást eredményező együttműködés példát mutat majd más cégek számára is.