Az utóbbi hetekben a Zoom és a Slack 50 milliárd dollárral lett értékesebb

2020.06.02. 19:05

A járvány alatt a legtöbb videokommunikációs platform komoly növekedést produkált, de közülül is a Zoom és a Slack teljesítménye mondható kiemelkedőnek. A héten a két cég jelentéséből a pontos számokra is kiderültek.

A Zoom áprilisban 200 millió napi meeting résztvevőről adott számot, ez pedig 20 szoros növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest. A Slack is jó adatokat közölt, hiszen a vállalat 80 százalékkal több előfizetőt szerzett két hónap leforgása alatt, mint a teljes előző negyedévben.

Mivel azonban mindkét alkalmazás ingyenesen is elérhető, ezért továbbra sem lehet tudni, hogy pontosan mekkora bevételhez jutottak és mennyien használták ki a prémium, fizetős funkciókat a szolgáltatásokon belül.

IllusztrációForrás: AFP/NurPhoto/Nicolas Economou

Ráadásul a Zoom kifejezetten sok kiberbiztonsági problémával szembesült, amelyek javítása és kiküszöbölése komoly összegekbe került a cégnek.

Ennek ellenére a MarketWatch szerint a két vállalat összesen 50 milliárd dollárral lett értékesebb a járvány alatt.

A Zoom saját maga pénteken lépte át az 50 milliárd dolláros piaci értéket. A részvényeik, amelyek az első kibocsátás során még 36 dollárt értek, mára a 200 dollárt is átlépték. A Slack is hasonlóan jól teljesít és az elemzők szerint már 20 milliárd dollárral növelte értékét 2020-ban, amely 65 százalékos növekedésnek felel meg.

A Zoom legnagyobb riválisai is növekedést tudtak felmutatni. A Google Meets harminc százalék körüli javulást jelzett, míg a Microsoft Team egy áprilisi napon elérte a 200 milliós napi meeting résztvevőt is.