A San Bernardino megyei közlekedési hatóság igazgatósága egyhangú szavazással támogatta az ötletet, ezzel egyelőre elhalasztják a 3 millió dollárba kerülő tanulmány elkészítését a repülőtér és a vasút egyéb összeköttetési lehetőségeiről.
Az alagút ötletét valóban olcsóbb és gyorsabb alternatívának tekintik a föld feletti vasúti alternatíváknál, ideértve a pomonai vasútvonal meghosszabbítását is a repülőtér termináljáig.
A Boring Co. javaslata szerint egy 14 méter széles, 4,5 kilométer hosszú alagút épülne, mintegy 35 méterrel a föld alatt. Az alagútban gumiabroncsokkal felszerelt elektromos járművek közlekednének akár 127 kilométeres óránkénti sebességgel a repülőtér és a város között.
Így az út legfeljebb két percig tartana.
A Tesla már megépített egy teszt-alagutat, és az eredeti javaslatban Tesla autók közlekedtek volna az alagútban. De az új tervek olyan elektromos furgonokról szólnak, amelyek
akár 12 utas és a poggyászok elszállítására is alkalmasak.
Ezzel egy napi 1200 fős szállítási kapacitás épülne ki, ami évente 10 millió utasra növelné a kapacitást.
Az Ontario Airport Loop néven ismert projekt költségét 45 és 60 millió dollár közöttire becsülik, ami 75 millió dollárra is felszökhet egy műveleti központ felépítésével és üzemeltetésével.
A Musk cége által elképzelt megoldás költsége azonban 60 millió dollárnál jóval kevesebbe kerülne, és a vasút hosszabbításának tíz éves időigénye helyett három-négy év alatt is megépíthető.
A látszólag mindenkinek legjobb megoldáshoz azonban azt is hozzá kell tenni, hogy a földrengés által gyakran sújtott Dél-Kaliforniában az alagutak veszélyesek. A Boring Co. webhelye szerint azonban az 1994-es Northridge-i földrengés, az 1989-es Loma Prieta-i földrengés és az 1985-ös Mexikóvárosi földrengés során semmilyen metróalagút nem sérült meg.
Forrás: Mercurynews.com