A Tesla vezér újabb közlekedési alagút kiépítésére kapott megbízást

Tesla, logó, autó, Elon Musk
(FILES) In this file photo Elon Musk, founder of SpaceX, listens to a question during the Satellite 2020 at the Washington Convention Center March 9, 2020, in Washington, DC. - Tesla chief Elon Musk on April 29 called the coronavirus confinement a "fascist" action and "an outrage" that infringes on personal freedom and will damage the economy. (Photo by Brendan Smialowski / AFP)
Vágólapra másolva!
A San Bernardino megyei közlekedési hivatal megszavazta Elon Musk cégének, a The Boring Co. javaslatának megvalósítását a Rancho Cucamonga település és az Ontario nemzetközi repülőtér közötti nagysebességű alagútról.
Vágólapra másolva!

A San Bernardino megyei közlekedési hatóság igazgatósága egyhangú szavazással támogatta az ötletet, ezzel egyelőre elhalasztják a 3 millió dollárba kerülő tanulmány elkészítését a repülőtér és a vasút egyéb összeköttetési lehetőségeiről.

Az alagút ötletét valóban olcsóbb és gyorsabb alternatívának tekintik a föld feletti vasúti alternatíváknál, ideértve a pomonai vasútvonal meghosszabbítását is a repülőtér termináljáig.

A Boring Co. javaslata szerint egy 14 méter széles, 4,5 kilométer hosszú alagút épülne, mintegy 35 méterrel a föld alatt. Az alagútban gumiabroncsokkal felszerelt elektromos járművek közlekednének akár 127 kilométeres óránkénti sebességgel a repülőtér és a város között.

Így az út legfeljebb két percig tartana.

A Tesla már megépített egy teszt-alagutat, és az eredeti javaslatban Tesla autók közlekedtek volna az alagútban. De az új tervek olyan elektromos furgonokról szólnak, amelyek

akár 12 utas és a poggyászok elszállítására is alkalmasak.

Ezzel egy napi 1200 fős szállítási kapacitás épülne ki, ami évente 10 millió utasra növelné a kapacitást.

Elon Musk a The Boring Co.-nak a vezetője Forrás: AFP/Brendan Smialowski

Az Ontario Airport Loop néven ismert projekt költségét 45 és 60 millió dollár közöttire becsülik, ami 75 millió dollárra is felszökhet egy műveleti központ felépítésével és üzemeltetésével.

A Musk cége által elképzelt megoldás költsége azonban 60 millió dollárnál jóval kevesebbe kerülne, és a vasút hosszabbításának tíz éves időigénye helyett három-négy év alatt is megépíthető.

A látszólag mindenkinek legjobb megoldáshoz azonban azt is hozzá kell tenni, hogy a földrengés által gyakran sújtott Dél-Kaliforniában az alagutak veszélyesek. A Boring Co. webhelye szerint azonban az 1994-es Northridge-i földrengés, az 1989-es Loma Prieta-i földrengés és az 1985-ös Mexikóvárosi földrengés során semmilyen metróalagút nem sérült meg.