Újjászületik a magyar vasúti járműgyártás

Magyarország, építkezés, beruházás, vasút
Ercsi, 2020. április 24. A Dunai Finomító és Ercsi vasútállomást elkerülő, épülő vasútvonal az Érd -Pusztaszabolcs vonalszakaszon Ercsinél 2020. április 24-én. MTI/Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
A magyar vasúti járműgyártás történetének eddigi legnagyobb vállalkozása veszi kezdetét a Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ). A vállalat új tulajdonosai, a TMH csoporthoz tartozó TMH International AG valamint a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG), egy 1 milliárd euró (350 milliárd forint) értékű, 1.300 vasúti személykocsiról szóló megrendelés nagyobbik részét hozzák Dunakeszire. ahol 680 vasúti személykocsit gyártanak majd az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság részére. Ez egyedülálló lehetőséget teremt a nagy hagyományokkal rendelkező magyar vasúti járműgyártás felfuttatására. A magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje révén, melyet a TMH Hungary Kft., a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) vegyesvállalata nyert meg, több száz új, magas hozzáadott értéket előállító munkahely jön létre, amelybe magyar beszállítók is bekapcsolódhatnak - áll a sajtóközleményben.
Vágólapra másolva!

A nemzetközi vasútipar vérkeringésébe kapcsolódik mostantól a DJJ is, ugyanis a TMH Hungary Invest Zrt. (amelynek tulajdonosai azonosak a TMH Hungary Kft. tulajdonosaival) egy most záruló tranzakció keretében megvásárolta a cég 90 százalékát a magyar államtól és a MÁV Zrt-től. A külkereskedelem szempontjából kiemelkedő jelentőségű tranzakció eredményeként, a DJJ mostantól új vezetés irányítása alatt és a TMH Csoport, a világ 4. legnagyobb vasúti gördülőállomány gyártójának szakmai szervezetén belül működik tovább - közölték.

A környezetkímélő, gyors és kényelmes tömegközlekedés és áruszállítás iránti igény növekedésével a légi- és közúti közlekedésről a vasúti közlekedés felé tolódik a fejlődés iránya, ami magával hozza az infrastruktúra, a vasúti járműpark, ezzel a vasúti járműgyártás folyamatos fejlődését világszerte.

A TMH Hungary Kft. még 2018 szeptemberében nyerte el az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság nemzetközi tenderét 1300 vasúti személykocsi gyártására.

Ebből 680 kocsi Dunakeszin, a fennmaradó egységek pedig a TMH csoport tveri gyárában készülnek.

A vasút szerepe folyamatosan nő a többi közlekedési módhoz képest Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A megrendelés keretében összesen 5 különböző típusú vasúti kocsi készül, amelyek közül 2 típust gyártanak Dunakeszin.

A TMH Hungary Kft. már megkezdte a magyar beszállítók kiválasztását, emellett pedig olyan külföldi cégeket is integrálni kíván a projektbe, amelyek Magyarországra telepítik gyártókapacitásukat és innen szállítanak a projekthez részegységeket, berendezéseket, további hazai munkahelyeket teremtve ezzel.

A TMH Hungary Kft. a magyar vasúti járműgyártás történetének eddigi legnagyobb vasúti megrendelésére támaszkodva kezdi meg a DJJ modernizációját és a komplex vasúti járműgyártás újjáélesztését. A magyar vasúti járműgyártás korábban nemzetközi szinten is bizonyított, magyar szerelvények közlekedtek még Egyiptomban, Argentínában és Új-Zélandon is - írják.