Az Alibaba kínai e-kereskedelmi óriás az elmúlt években már igen aktív volt a nagy közösségi média felületeken, azonban most új stratégiával juttatnák el a termékeiket a vásárlókhoz. Bevetnék a videókat gyártó influenszereket is.

A videókon keresztüli online értékesítések hatalmas lendületet vettek Kínában, ahogy a járvány miatt a kiskereskedelmi cégeknek új csatornákat kellett találniuk, hogy elérjék a fogyasztókat. Ráadásul a megoldást még a kínai önkormányzatok is megtámogatták, aminek eredményeként az idei első negyedévben már több mint 4 millió élő videós értékesítési bemutatót tartottak az országban – írja a TechCrunch.

Egyre inkább úgy tűnik viszont, hogy a világ más tájain is felfigyeltek az új lehetőségre. Néhány amerikai kockázati tőkés el is kezdett befektetni a területen, az Amazon pedig tavaly elindította a saját Amazon Live szolgáltatását.

Az élő videós értékesítések egyik vezetőjének számító Alibaba azonban most szintet lépne, és szeretné bevonni a nemzetközi influenszereket is. Ezzel még nagyobb globális lendületet kaphatna az AliExpress, amely már így is évi 180 millió aktív felhasználót tudhat maga mögött. A vállalat egyébként különösen a TikTok nevű videós alkalmazás kedvelt szereplőit szeretné megnyerni magának, hogy népszerűsítse a termékeit.

Az Alibaba nemzetközi influenszereket is bevetne az online értékesítésbeForrás: AFP/Imaginechina/Chen Jialiang

A tervek szerint az AliExpress összesen nagyjából 100 000 „reklámozót" szeretne alkalmazni, akik segítenének az értékesítésben olyan nagy platformokon, mint a YouTube, a Facebook, az Instagram vagy a TikTok.

Mindazonáltal az élő közvetítéseken keresztüli eladások még igen korai szakaszban vannak, annak ellenére is, hogy az Alibaba már 2016-ban lehetővé tette ezt a technológiát Kínában. Az AliExpress ennek ellenére csak tavaly kezdte el aktívan használni a módszert, és csak idén áprilisban jelentették be, hogy tervezik a profi tartalomgyártók alkalmazását.

Az Alibaba egyébként arra számít, hogy a lehetőségre azok is lecsaphatnak, akik az elmúlt időszakban elveszítették a munkájukat. A termékek reklámozásával ugyanis független vállalkozóként juthatnak plusz jövedelemhez a világ számos táján. Emellett az AliExpress olyan Kínában élő fiatalokat is szeretne magához csábítani, akik vagy több nyelven beszélnek és például külföldről érkeztek tanulni az országba. Ők ugyanis hatékonyan tudnák áthidalni a nemzetközi kulturális különbségeket.

Utóbbi azért is volna fontos, mert az AliExpress eladói főként Kínából érkeznek, noha a bevételek tekintetében a legnagyobb piacot Oroszország jelenti. Tavaly azonban már a platform komoly erőfeszítéseket tett, hogy lendületesen bevonjon eladókat nemcsak Oroszországból, de Törökországból, Spanyolországból, valamint Olaszországból is. A terjeszkedés azonban azt is jelenti, hogy a vállalatnak meg kell küzdenie az eltérő üzleti modellekből és fogyasztói magatartásokból adódó kihívásokkal is.