A vállalkozások 45 százaléka nem ismeri a szavatosság és a jótállás pontos szabályait - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán.

Keszthelyi Nikoletta hozzátette, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok 40 százaléka jótállással, szavatossággal kapcsolatos.
A januártól módosuló jótállás szabályait ismertetve elmondta, hogy a termék árához igazodó, sávos jótállási időtartamokat vezetnek be: a 100 ezer forint alatti termékek kötelező jótállása egy év marad, 100-250 ezer forint között két év, a 250 ezer forint felettieké három év lesz.

IllusztrációForrás: Origo

A termékek javításának határidején is változtattak, ennek értelmében értesíteni kell a fogyasztót, ha a termék nem javítható 15 nap alatt. Ha három javítás után is meghibásodik a termék, vagy 30 napon belül nem javítható, a vállalkozás köteles kicserélni azt.


Hozzátette: a szerviznek kötelező lesz tájékoztatni a javítás idejéről a vállalkozást. Keszthelyi Nikoletta beszélt arról is, hogy a jótállás érvényesítését 2021-től nem kötik az eredeti csomagoláshoz, és e-jótállási jegyet is bevezetnek.