Egyre élesebb a harc Kína két technológiai óriása között

Tencent WeChat
--FILE--The English website of Chinese mobile messaging app WeChat, also known as Weixin in China, is shown on a computer display in Jinan city, east China's Shandong province, 13 March 2016. Tencent Holdings Ltd. reported a better-than-expected 47% rise in second-quarter net profit, as the Chinese internet giant's revenue from mobile games more than doubled. The strong second-quarter results come as Tencent is in the midst of completing its acquisition of Finland's Supercell Oy, the maker of the popular "Clash of Clans" mobile game, in a move that could further boost its revenue from games. China's biggest social-network company, which operates the popular WeChat messaging application, generates roughly half its revenue from games distributed through its two major social platforms and its own app store. Shenzhen-based Tencent said Wednesday that its net profit for the three months ended June 30 rose to 10.73 billion yuan ($1.61 billion) from 7.31 billion yuan a year earlier. Revenue jumped 52% to 35.69 billion yuan. Tencent's revenue from smartphone games more than doubled to 9.6 billion yuan in the second quarter.
Vágólapra másolva!
A Tencent kínai internetes óriás a héten új csúcsot ütött meg a tőzsdén, amivel még tovább élezte a rivalizálását egy másik gigásszal, az Alibabával. A két vállalat azonban már egy ideje küzd egymással a legnagyobb kínai vállalat címéért.
Vágólapra másolva!

A szerdai kereskedési napon a Tencent kínai internetes óriás részvényárfolyama rövid időre fölment 500 hongkongi dollár fölé a tőzsdén, megdöntve a legutóbbi, 498,60 dolláros rekordját – melyet egyébként kedden állított be.

A Tencent végül lefordult erről a csúcsról, és 1,33 százalékos mínuszban, 490,80 dolláron fejezte be a napot a hongkongi börzén.

Mindeközben az Alibaba Hongkongban jegyzett részvénye 0,64 százalékos pluszban zárta a napot. Csütörtökön szünnap volt a hongkongi tőzsdén, így nem változtak az árfolyamok.

A napon belüli árfolyamok alapján az Alibaba és a Tencent piaci értéke egyaránt 4820 milliárd hongkongi dollár (nagyjából 621,92 milliárd amerikai dollár) körül állt, ami jól mutatja, hogy igen éles a verseny a két cég között a legnagyobb piaci értékkel bíró kínai vállalat címéért – írja a CNBC.

A Tencent részvényének idei alakulása Forrás: Investing.com

Ezzel együtt a Tencent további erősödésekre számíthat, legalábbis az elemzők szerint. A Bernstein elemzői például kedden 570 hongkongi dolláros célárfolyamot határoztak meg az Tencent papírjára, ami majdnem 13 százalékos emelkedés volna a mostani csúcshoz képest. Közben a Nomuránál 531 hongkongi dolláros árfolyammal számolnak.

A Tencent legnagyobb ereje a hirdetési üzletágában rejlik, amely a vártnál sokkal jobban teljesít.

Egyes szakértők ugyanis arra számítottak, hogy a népszerű TikTok közösségi média platform mögött álló ByteDance jelentős szeletet hasít majd le a Tencent piaci részesedéséből, de ez eddig nem történt meg.

Egyelőre tehát úgy tűnik, minden esély megvan arra, hogy Kínában is két nagy internetes gigász uralja az online teret (mint az USA-ban a Google és a Facebok), ahogy egyre világosabb, a Tencent pozícióját nagyon nehéz megingatni – mondta Neil Campling, a Mirabaud Securities elemzője.

A Bernstein elemzői pedig úgy látják, hogy a Tencent hirdetési üzletágában rejlő erőt a piacok még be sem árazták rendesen – épp ebből adódik a magasabb árfolyam-várakozás.

Ahogy ugyanis a ByteDance növekedése lassul, a Tencent hirdetési bevételei folyamatosan bővülnek. A Tencent hatalmas előnye, hogy a WeChat platformját a hirdetők rendkívül módon értékelik.

A WeChat szuperalkalmazása hatalmas lehetőséget jelent a Tencent számára Forrás: AFP/Imaginechina/Li Shengli

A WeChat pedig nem véletlenül a Tencent ütőkártyája. A platform ugyanis nem csupán a legnépszerűbb kínai üzenetküldő applikáció,

de egyben egy olyan „szuperalkalmazás", amely számos lehetőséget magában foglal, és ezzel lehengerlő gazdasági potenciált biztosít a vállalat számára.

A WeChat ugyanis egy mini üzletként is működik, amivel lehetővé teszi, hogy a vállalatok a WeChaten belül miniprogramokat vagy alkalmazásokat indítsanak.

Az úgynevezett WeChat Mini Store beindítása pedig életképes alternatívát jelenthet az Alibaba ellenében a kis- és közepes vállalkozások számára a termékeik értékesítéséhez. Mindez tehát hatalmas e-kereskedelmi potenciált jelent a Tencent számára, amely így tovább növelheti a piaci részesedését és az értékét is.