Mintegy 3200 milliárd forintból fejlesztik a magyar utakat 2024-ig

Kamion, import-export, forgalom, teherszállítás
Törökbálint, 2019. március 5. Gépjárművek sorai az M0-ás autóút nyugati szakaszán, ahol naponta sok ezer külföldi és hazai áruszállító kamion is áthalad, elkerülve a fővárost. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Vágólapra másolva!
A hazai úthálózat fejlesztése 3200 milliárd forintból valósul meg 2024-ig, ebből 1800 milliárd forint hazai költségvetési forrás - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára Rajkán, az M15-ös autóút autópályává történő bővítésének záró-sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

Tóth Péter kiemelte: a fejlesztések fő célja, hogy a megyei jogú városok és a kiemelt gazdasági területek bekapcsolódjanak a gyorsforgalmi hálózatba négysávos utakkal, az autópályák és autóutak elérjenek az országhatárt és az ország bármely településéről fél órán belül elérhető legyen egy négysávos út.

Törökbálint, 2019. március 5. Gépjárművek sorai az M0-ás autóút nyugati szakaszán Forrás: MTI/Jászai Csaba

Nagy István agrárminiszter, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt mondta, hogy az M15-ös autópálya segíti és hosszú távon kihatással van a visegrádi országok kapcsolatára. Korábban nehézséget okozott, hogy nem volt rendes közúti összeköttetés, december óta azonban autópályán lehet eljutni Budapestről Pozsonyba és Prágába - tette hozzá.