A fogyasztók összesen 50,1 milliárd dollárt költöttek világszerte az App Store (iOS) és a Google Play (Android) áruházakban 2020 első felében. A Sensor Tower Store Intelligence nevű cég előzetes becslései és előrejelzései szerint ez
23,4 százalékkal haladta meg tavalyi első féléves vásárlásokat,
amely 40,6 milliárd dollárra rúgott. Egy évvel ezelőtt a bevételek 20 százalékkal növekedtek a megelőző év hasonló időszakához képest, így a különbségbe a járvány is beleszólhatott.
Az Apple App Store becslések szerint 2020 első felében 32,8 milliárd dollár bevételt generált az alkalmazáson belüli vásárlásokból, előfizetésekből, valamint a prémium alkalmazásokból és a játékokból. Ez az összeg 24,7 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest, amikor 26,3 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók.
Az Apple majdnem kétszer akkora bevételhez jutott, mint a Google Play,
amely 17,3 milliárd dollárt ért el, 21 százalékkal növelve meg a hasonló időszaki adatot a megelőző évről, amikor is a becslések szerint a felhasználók mintegy 14,3 milliárd dollárt költöttek a Google Play áruházban.
A Tinder az idei első félévben az első helyet foglalta el a legnagyobb jövedelmű alkalmazásként
(nem ideértve a játékokat), a két áruházban együttesen 433 millió dollárt költöttek rá a felhasználók. Ez egyébként 19 százalékos visszaesést jelent a 2019-es hasonló időszakban elért 532 millió dollárhoz képest. A bevétel csökkenését a koronavírus okozhatta a felhasználók ismerkedési szokásainak változása miatt, illetve az is szerepet játszhatott ebben, hogy a Tinder 2020 áprilisában minden felhasználó számára ingyenesen elérhetővé tette a prémium szolgáltatását.
A második helyen a YouTube végzett, a becsült bevétele 431 millió dollár volt világszerte. A ByteDance TikTok a harmadik helyen áll, 421 millió dolláros bevételt generálva az App Store-ban és a Google Playen az idei első félévben.
A mobil játékok iránti érdeklődés 2020 első felében növekedett, a mobil játékra fordított kiadások 21,2 százalékkal nőttek év/év összehasonlításban,
becslések szerint 36,6 milliárd dollárt hozva a két áruházban.
Az App Store a játékokon belüli kiadások tekintetében 22,7 százalékos növekedést tapasztalt, elérve a 22,2 milliárd dollárt. A Google Play áruházban ugyanez 14,4 milliárd dolláros bevételt ért el, 19 százalékos növekedést tükrözve az előző év hasonló időszakához képest.
2020 második negyedévében a még nem végleges adatok szerint
a fogyasztók világszerte 26,4 milliárd dollárt költöttek el az alkalmazásokra, amely 28,8 százalékkal magasabb az előző évi adathoz képest.
A vásárlások nagy része az App Store áruházban történt, amely 29,3 százalékkal nőtt év/év összehasonlításban, és becslések szerint 17,2 milliárd dollárt érve el. A Google Play bruttó árbevétele 27,8 százalékkal nőtt, összesen mintegy 9,2 milliárd dollárra.
Az új alkalmazások letöltése a második negyedévben világszerte elérte a 37,8 milliárdot, ez 31,7 százalékos növekedést jelent az előző év második negyedévéhez képest. Az App Store telepítései 23 százalékkal növekedtek, 9,1 milliárdra, a Google Play letöltések pedig 34,7 százalékkal, 28,7 milliárdra.
A felhasználók kiadásai a második negyedévben körülbelül 11 százalékkal nőttek az előző év azonos negyedévéhez képest, ami jelentős növekedést jelent az előző évi első és második negyedév közötti 1,4 százalékos növekedéshez képest, nyilvánvalóan a koronavírus-járványnak köszönhetően. Ugyanilyen időszaki összehasonlításban a letöltések szintén 12 százalékos növekedést mutattak az év második negyedévében, szemben a mindössze 2,5 százalékos növekedéssel az előző év első két negyedéve között.
Forrás: Sensortower.com