A Tesla kezdhet aggódni az erősödő versenytársak miatt

Tesla, logó, autó
A view of a Tesla logo during the coronavirus pandemic on May 16, 2020 in New York City. COVID-19 has spread to most countries around the world, claiming over 308,000 lives with over 4.6 million infections reported. (Elecktrek)—Tesla’s next factory is going to be in Austin, Texas and it’s going to happen quickly. (Photo by John Nacion/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Bár a Tesla még mindig szinte egyeduralkodónak számít az USA-ban az elektromos autók piacán, szép lassan egyre erősebb versenytársak kezdenek megjelenni a szektorban. A Nikoláról egyre többet lehet hallani, de mások is igyekeznek megdönteni Elon Musk cégének egyeduralmát.
Vágólapra másolva!

Ha egyetlen vállalat uralja egy termék piacának 80 százalékát egy országban, akkor általában két dolog történik. Vagy egyre keményebben szembe kell néznie a szabályozói szigorral, vagy elkezdenek megjelenni a versenytársak, hogy piaci részesedést szerezzenek maguknak. Jelenleg az utóbbi a helyzet a Tesla esetében az Egyesült Államokban – írja a 24/7 Wall St.

A Teslának ugyanis eddig még nem kellett különösebb szabályozói szigorral szembenéznie, de egyre több versenytársa kezdett el megjelenni az amerikai piacon, és Elon Musk cége lassan kezdhet is aggódni a többiek felfutása miatt. Csak az elmúlt időszakban két vállalat (a Nikola és a Workhorse Group) is tőzsdére lépett, felpörgetve ezzel az elektromos járművek és hibridek piacát.

A Nikola lehet a Tesla egyik legnagyobb riválisa Forrás: Nikola Corporation

Jóllehet a Tesla részvénye a közelmúltban hatalmasat szárnyalt, az elektromos autók teljes piaca továbbra is limitált, bár a növekedés jól érezhető. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legutóbbi jelentése szerint összesen 7,2 millió darabból állt tavaly az elektromos autók globális flottája, ami bár 40 százalékos növekedésnek számított 2018-hoz képest, a teljes globális autóállománynak még mindig csupán csak az 1 százalékát adta.

Közben pedig a Goldman Sachs éppen a múlt héten 1300 dollárra emelte föl a Tesla részvényének 12 hónapos célárfolyamát, ami igen optimista előrejelzésnek számít a bank részéről – a konszenzus 766 dollár körül van.

A Tesla egyébként pénteken 1544,65 dolláron zárta a kereskedést. A jelentős eltérések mögött részben az áll, hogy hatalmas eltérések vannak a Teslával kapcsolatban a befektetők körében. Egyesek szinte rajongásig imádják a vállalatot, míg mások szerint egy olyan buborékról van szó, amely hamarosan ki fog pukkadni.

A Teslának azonban nem a személyautók terén kell aggódnia a versenytársak miatt, az elektromos járművek terén itt továbbra is tartja az egyeduralmát az amerikai piacon. A nagyobb gondot a teherautók jelentik, mivel ezt a területet jelenleg olyan hagyományos szereplők dominálják, mint a Ford, a Volkswagen vagy a Daimler.

A Tesla részvényének idei alakulása Forrás: Investing.com

A Nikola és a hamarosan szintén tőzsdére készülő Hyliion viszont egyre látványosabban jelennek meg az elektromos és hibrid szállítójárművek piacán, amivel hosszabb távon a Teslának is fejfájást okozhatnak. Főleg, hogy utóbbiaknak (és a Workhorse-nak) olyan megrendelőik vannak, mint a FedEx, a UPS vagy a Walmart, ami hosszabb távon jelentős keresletet jelenthet.

Mindezt pedig már a befektetők is észrevették, aminek köszönhetően a Tesla versenytársai is egyre erősebben teljesítenek a tőzsdén. Ezzel együtt viszont a következő évek igen izgalmasak lehetnek az elektromos járművek amerikai piacán.

Jelenleg ugyanis úgy tűnik, a Tesla és az említett gyártók nem egy pályán versenyeznek, mivel a Tesla uralja a személyautók piacát, a többiek pedig a teherautók terepén küzdenek a részesedésért.

Ha viszont a most még kisebb cégek elkezdenek szeleteket kihasítani a Tesla tortájából, az idővel komoly fejfájást okozhat Elon Musk sztárvállalatának.