Napi vásárlásnál használható, újratölthető palackokat tesztel a brit Tesco

Tesco
Győr, 2017. szeptember 8. A győri Tesco hipermarket áruház 2017. szeptember 8-án. Az áruházlánc sajtóosztályának tájékoztatás szerint az áruházak többsége a dolgozók egy részének sztrájkja ellenére továbbra is nyitva tart. MTI Fotó: Krizsán Csaba
Vágólapra másolva!
A Tesco online vásárlói újratölthető palackokban rendelhetik meg a ketchupot és az üdítőket is a brit szupermarket lánc kísérleti szolgáltatásának részeként, aminek célja a műanyag csomagolásokból származó hulladék mennyiségének csökkentése – írja a Reuters.
Vágólapra másolva!

A Tesco a Loop hulladékkezelő társasággal kötött együttműködést, és ez lehetővé teszi az online rendelők számára olyan újratölthető termékek vásárlását,

mint a Heinz ketchup, a Coca-Cola üdítő, a Nivea testápoló vagy a Persil mosópor.

Illusztráció Forrás: MTI/Krizsán Csaba

Tavaly a Carrefour francia áruházlánc, szintén a Looppal közösen, vezetett be hasonló szolgáltatást.
A vásárlók rendelésenként letéti díjat fizetnek minden Loop újrahasznosítható csomagolásért, amit használat után a vállalat által kihelyezett 2.500 gyűjtőhely valamelyikében leadhatnak.

A két vállalat arra törekszik, hogy az újrahasznosítható csomagolások az összes áruházakban elérhetőek legyenek 2021-ig.

Illusztráció Forrás: MTI/Mohai Balázs

A Tesco tavaly ígéretet tett arra, hogy 2020 végére egymilliárd darab műanyag csomagolást távolít el brit áruházaiból.