Itt vannak a Tesla legkomolyabb versenytársai

Chinese EV maker NIO extends gains on upbeat delivery outlook for Q2 China Chinese NIO EV electric vehicle car auto automobile maker manufacturer
elektromosautó
A Nio EP9 electric supercar is displayed during the 23rd Shenzhen-Hong Kong-Macao International Auto Show in Shenzhen city, south China's Guangdong province, 1 June 2019. NIO Inc., a leading Chinese electric vehicle (EV) manufacturer, saw its shares reaping solid gains throughout Tuesday, after the company reported upbeat EV delivery readings for the first two months of the second quarter (Q2).
Vágólapra másolva!
A Tesla sikerén felbuzdulva a befektetők folyamatosan keresik azt a vállalatot, amely hasonló növekedést tud produkálni a tőzsdén, mint Elon Musk cége. Az elektromos autók piaca felfutóban, a Tesla papírjai megállíthatatlanul szárnyalnak, azonban mivel már igen drága beszállni, sokan másfelé keresgélnek. Bemutatjuk azt az öt céget, amelyek közül kikerülhet a következő Tesla.
Vágólapra másolva!

A Tesla árfolyama hét elején megint majdnem 9,5 százalékot emelkedett, így elérte az 1642 dollárt. Úgy tűnik egyenlőre nincs megállás, ráadásul hamarosan a negyedéves jelentést is nyilvánosságra hozza a cég, ha pedig nyereségesek voltak, akkor bekerülnek az S&P 500-ba, ami további lökést adhat nem csak a Tesla papírjainak, hanem a teljes elektromos autó szegmensnek. Most bemutatjuk azt az öt elektromosautó-gyártót, akik bizonyára még nem annyira ismertek, azonban néhány már most komoly népszerűségnek örvend a tőzsdéken.

Nio (Kína)

A Nio iránt óriási az érdeklődés a Nasdaq-on, az utóbbi hetekbe folyamatosan az egyik legkeresett és shortolt részvénynek számít. A Nio nemrég legyártotta az 50 ezredik autóját, hamarosan pedig az Egyesült Államokban nyitnak központot. A kínai állam által erősen támogatott cég egy ideig likviditási gondokkal küzdött, azonban néhány napja 1,3 milliárd eurós támogatást kaptak hat kínai banktól, így 2022-ig működése biztosított. A Nio egyik legnagyobb részvényese ráadásul a Baillie Gifford & Co, amely egy ismert név a pénzügyi világban. A Nio különlegessége, hogy a folyamatosan épülő útmenti lerakóinál egyszerűen csak ki kell venni a kocsi akkumulátorát, majd pedig egy feltöltöttet berakni, így a "tankolás" három percet vesz igénybe.

Nio EP9 Forrás: Imaginechina via AFP/Deng fei - Imaginechina/Deng Fei

Xpeng Motors (Kína)

A 2014-ben alapított elektromosautó-gyártó eddig két modellel rendelkezik, de emellett saját önvezető technológiát is fejleszt a Xiaomi segítségével. Tavaly novemberben sikerült 400 millió dollárt gyűjteniük a befektetőktől, a héten pedig újabb 500 millió dollárnyi tőkét emeltek. A mostani körben a befektetők között volt a Hillhouse Capital, ők egyébként a Tencent és a JD.com korai befektetői voltak. Az Xpeng Pekingben, Sanghajban, a Szilícium Völgyben és San Diegoban is rendelkezik központtal. Kínán belül összesen 48 városban van 140 boltjuk, tehát már most komoly hálózattal működnek. Szintén jelentős hír volt az Xpeng háza tájáról, hogy megkapták az engedélyeket egy új gyáregység felépítésére.

Xpeng G3 Forrás: Imaginechina via AFP/Long Wei - Imaginechina/Long Wei

Rivian (Egyesült Államok)

A Rivian autói a terepen is megállják a helyüket, hiszen több mint 1 méteres vízen is képesek átmenni és a 45 fokos emelkedő sem jelent gondot számukra, de a cég állítása szerint 0-ról 60 mérföldes óránkénti sebességre (97 kilométer/óra) 3 másodperc alatt gyorsulnak fel. Az amerikai gyártó járművei hármas szintű önvezető funkciókkal vannak ellátva, vagyis ideális körülmények között képesek saját magukat irányítani. A Rivian egyik különlegessége, hogy a különböző típusok alváza megegyezik, ez pedig rendkívül felgyorsítja a gyártási folyamatot. Szintén a Rivian lesz az egyik első vállalat, amely teljesen elektromos pickupot dob piacra, még idén. Nemrég 2.85 milliárd dollárnyi tőkét emeltek olyan befektetők révén, mint az Amazon és a Ford.

Rivian RT1 Forrás: Anadolu Agency via AFP/2019 Anadolu Agency/Atilgan Ozdil

Karma Automotive (Egyesült Államok)

A korábban Fiskerként ismert elektromosautó-gyártó hamvaiból összerakott vállalatot 2015-ben alapították, a többségi tulajdonosa a kínai Wanxiang Group, de a gyártó főhadiszállása Kaliforniában van. Legújabb modelljüket, a Revero-t a vállalat elődjének nagy sikerű kocsijáról mintázták. Két hete a vállalat 100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott külső befektetőktől, amelyre nagy szükségük volt, hiszen annak ellenére sem ment jól a vállalatnak, hogy minden területen túlszárnyalják csődbe ment elődjüket. Eddig már sikerült 500 autót értékesíteniük. A Karma valódi luxuskategóriának számít, hiszen a Revero sportszedán induló ára 140 ezer dollár. Emellett elektromos kamionok gyártását is fontolgatják.

Karma Revero GT Forrás: Imaginechina via AFP/Gao yuwen - Imaginechina/Gao Yuwen

Nikola (Egyesült Államok)

A Nasdaq legújabb sztárja, a befektetők már most megőrülnek a Tesla riválisáért, pedig még egyetlen egy autót sem adtak el. A vállalat három hete már többet ért, mint a Ford és úgy tűnik nekik van a legjobb esélyük arra, hogy egy Teslához hasonló tőzsdei sikertörténetet mutassanak be. A vállalat már fogadja az előrendeléseket teljesen elektromos hidrogén hibridcellás kamionjához, amelyet a tervek szerint decemberben mutatnak majd be. Emellett a befektetők és szakértők tűkön ülve várják, hogy mi lesz a Nikola elektromos pickupjával, a Badgerrel. Három hete a vállalat részvényei még szárnyaltak, azóta viszont a befektetők egyre óvatosabbak. A június közepi 93,99 dollárról mostanra egészen 39 dollár alá esett a cég papírjainak árfolyama.

Nikola Badger Forrás: Nikola