Gyalogosátjárót épít az MNB a Várfok utca alatt

MNB Buda Palota
Vágólapra másolva!
Rövidesen megkezdődik annak az új gyalogos átjárónak a kivitelezése, amely a Széll Kálmán tér közlekedését könnyíti meg. Az építési területet 2020 augusztusáig adják át a kivitelezőnek, és a Széll Kálmán téren közlekedők várhatóan 2021 nyarán vehetik birtokukba az elkészült átjárót, amely a Várfok utcára felvezető gyalogos lépcsők és mozgólépcsők közötti részen nyílik.
Vágólapra másolva!

Az új gyalogos átjáró szintbeli összeköttetést biztosít majd a Széll Kálmán tér és a Sándy Gyula köz között.

Sokan nem tudják, de a Széll Kálmán téri metrókijárat és a Krisztina körút között mindössze 1 méter a szintkülönbség.

Ennek ellenére a Széll Kálmán tér és Krisztina körút között – ahol naponta sok ezer idős ember is jár – a gyalogos közlekedés jelenleg a Várfok utcán keresztül csak mozgólépcsőn vagy gyalogos lépcsőn lehetséges. A Várfok utcában jelentős az autóbusz-forgalom is, ami jelenleg tovább nehezíti a közlekedés folytonosságát.

Az átjáró látványterve a Széll Kálmán tér felől nézve Forrás: MNB - Buda Palota

A beruházással könnyebbé, akadálymentessé válik az átjárás, miközben a Várfok utca és az ottani buszmegállók továbbra is megközelíthetők lesznek lépcsőn és mozgólépcsőn.

Az átjáró látványterve a Krisztina körút felől nézve Forrás: MNB - Buda Palota

Az új gyalogosbarát közterület kialakítása, az átjáró megépítése a Magyar Nemzeti Bank tulajdonában lévő MNB-Ingatlan Kft. beruházásának köszönhető,

annak teljes költségét is ez a cég állja.

Az új átjáró egyúttal a megújuló Buda Palotának a könnyebb megközelíthetőségét is szolgálja, hiszen az egykori Postapalotában a most folyó felújítást követően kap majd helyet a Magyar Pénzmúzeum.

Az átjáró azok számára nyújt majd jelentős könnyítést, akik a Széll Kálmán térről gyalogosan szeretnének kijutni a Krisztina körútra Forrás: MNB - Buda Palota

Az átjáró kivitelezése érdekében a Széll Kálmán tér jelenlegi közlekedési rendszeréhez nem kell hozzányúlni,

a beruházás érdekében nem kell átalakítani a nagyforgalmú csomópont villamos- és buszközlekedését.