Elhízás elleni kampányt indítottak Nagy-Britanniában

gyorséttermi étel fastfood hamburger
Vágólapra másolva!
Elhízás elleni akciótervet mutatott be Nagy-Britannia. Ennek részeként többek között betiltják a gyorséttermi ételek televíziós és online reklámozását este 9 óra előtt, az ilyen ételekre vonatkozó "egyet fizet kettőt kap" ajánlatokat, az étlapokra pedig felkerül a kalóriák száma is.
Vágólapra másolva!

Boris Johnson brit miniszterelnök le akar számolni az elhízással, miután a kutatásokból kiderült, hogy az elhízott vagy túlsúlyos emberek esetében nagyobb a koronavírus következtében fellépő halál vagy súlyosabb megbetegedés esélye.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A kormányfő júniusban beszélt arról, hogy

Málta mellett Nagy-Britanniában a legnagyobb az elhízottak aránya,

ezért a kormány számára prioritás, hogy "leszámoljon a túlsúly időzített bombájával". Az a cél, hogy segítsék az embereket abban, hogy "átvegyék az irányítást saját jövőjük felett" azzal, hogy lefogynak, aktívabbá válnak és egészségesebbé teszik az életmódjukat.

Amellett, hogy este kilenc óra előtt betiltják a gyorséttermi fogások reklámozását és az étlapokon jelölik a fogások kalóriatartalmát, a kormány konzultációt indít az alkoholos italok kalóriatartalmának jelöléséről is.

A több mint 250 alkalmazottat foglalkoztató vendéglőknek és kávézóknak kötelező lesz ezentúl a kalóriaszámláló feltüntetése.

Illusztráció Forrás: BELGA/AFP/Nicolas Maeterlinck

– fejtette ki Johnson.

A felnőttek több mint 60 százaléka számít elhízottnak vagy túlsúlyosnak a brit népegészségügyi szolgálat szerint, a koronavírus-járvány pedig még inkább előtérbe helyezte az elhízottság problémakörét.

Illusztráció Forrás: Nutritious Life

– mondta el Matt Hancock egészségügyi miniszter.

A kormány korlátozza a magas cukor és zsír tartalmú ételek reklámozását, valamint az egyet fizet, kettőt kap akciókat. Továbbá megtiltják az üzletek számára, hogy az egészségtelen termékeket olyan szembetűnő helyekre tegyék ki, mint a pénztár vagy a bolt bejárata.