Már egy kínai cég a világ legértékesebb közösségi médiavállalata

2020.07.28. 15:21

A Tencent jelenleg a világ legértékesebb közösségi médiavállalata, miután a hongkongi tőzsde keddi kereskedési napján a részvényeik árfolyama 4,52 százalékot emelkedett és ezzel piaci értékben megelőzték a Facebookot.

A kínai Tencent több területen is az élmezőnyben van, hiszen a cég nevéhez fűződik például a League of Legends nevű videójáték, amely már több mint egy évtizede a világ egyik legnépszerűbb számítógépes játéka, emellett pedig az egymilliárd felhasználóval rendelkező WeChat és a hozzá társuló érintésmentes fizetési megoldás is az övék.

Az elemzők szerint még közel sincs vége a növekedésnek. Thomas Chong, a Jefferies szakértője további 44 százalékos emelkedést prognosztizál, ami egyáltalán nem lenne meglepő, mivel a jelenleg a világ 7. legértékesebb vállalatának számító Tencent a mesterséges intelligencia és az online kereskedelem területén is egyre komolyabb szereplőnek számít.

IllusztrációForrás: Imaginechina via AFP/Yao jun - Imaginechina/Yao Jun

Mindemellett nemrég bejelentették, hogy a Tencent segít majd a kínai kormánynak megalkotni és tesztelni a digitális jüant, ha pedig a projekt sikeres lesz, az az egekbe röpítheti a Tencent árfolyamát. A vállalat az utóbbi időben az Egyesült Államokban is terjeszkedett, ahol videójáték stúdiót vásároltak.